L’acord d’Istanbul entre Rússia i Ucraïna continua avançant. Els governs dels dos països eslaus han anunciat aquest dissabte l’intercanvi de 614 presoners de guerra, 307 cadascun, com a part de les negociacions exitoses amb l’ajuda dels Estats Units i Turquia. "Rússia ha tornat 307 militars russos del territori controlat per Kíiv, de conformitat amb els acords russo-ucraïnesos aconseguits a Istanbul. A canvi, van ser transferits 307 militars de les Forces Armades d'Ucraïna", ha fet saber el Ministeri de Defensa en un comunicat, on també ha informat que "tots els militars russos seran transportats a la Federació Russa per rebre tractament i rehabilitació a institucions mèdiques del Ministeri".
El president d'Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha corroborat la informació sobre el retorn dels militars mitjançant un missatge publicat a la xarxa social X. "Uns altres 307 defensors ucraïnesos han tornat a casa. Avui és el segon dia de l'intercanvi de 1.000 per 1.000 que aconseguim negociar a Turquia". El mandatari del país parcialment envaït per Putin ha celebrat que “en només dos dies, 697 persones han tornat a casa” i ha mostrat el seu desig que “el procés continuï demà”.
L’anunci d’aquest dissabte arriba menys de 24 hores després del primer intercanvi, el qual va ser de 780 presoners de guerra. Tant el Ministeri de Defensa Rus com Zelenski van donar a conèixer l’operació mitjançant els seus canals. El mandatari ucraïnès va agrair aleshores a tots els que ajuden i treballen per aconseguir l'alliberament de tots els ucraïnesos capturats per Rússia. “Estem verificant tots els cognoms, tots els detalls sobre cada persona”, declarava en un missatge publicat també a X en què incloïa diverses fotografies dels presoners alliberats amb els caps rapats i amb banderes ucraïneses sobre les espatlles.
Atacs perennes
Tot i que l’acord per intercanviar els presoners continua endavant, això no ha aturat els atacs entre Rússia i Ucraïna. D’una banda, Kíiv ha denunciat que uns 250 avions no tripulats i 14 míssils russos han estat llançats contra el seu territori des de divendres a les 20:30. La capital ucraïnesa ha estat escenari d'explosions a nou edificis residencials que han deixat 14 ferits. De l’altra, Rússia ha denunciat el llançament des de la posta de sol de divendres d’uns 94 avions no tripulats contra les regions de Briansk, Kursk, Lipetsk, Voronezh i Tula. En aquesta darrera regió han resultat ferides tres persones per l'impacte d'un d'aquests drons a la localitat de Novomoskovsk, segons ha fet saber el governador del territori, Dimitri Milyaev, a l'agència de notícies russa TASS.
Fonts del Kremlin han anunciat aquest dissabte a la tarda l'annexió de tres localitats de l'est d'Ucraïna: Loknia, Stupochki i Otradnoe. Els territoris s'han conquerit en un nou avançament de les forces militars russes que permetrà apropar-los a les tropes ucraïneses a Konstantinovka i Dzeržinsk.