La cara de Pedro Sánchez als míssils que bombardegen Israel. Així ho ha difós l’Iran en una publicació a les xarxes, on es veuen imatges de projectils amb adhesius del president del govern espanyol i fragments del seu discurs “No a la guerra”, que tan viral s’ha fet arreu del món. Les fotografies han estat publicades per agències oficials com Tasnim i Mehr, vinculades a l’aparell estatal i a la Guàrdia Revolucionària.
En els adhesius, escrits en anglès i persa, s’hi pot llegir una cita del president espanyol: “Per descomptat, aquesta guerra no només és il·legal, sinó també inhumana”, seguida d’un missatge d’agraïment: “Gràcies, senyor president”. Segons aquestes agències, els projectils amb aquests missatges aviat seran llançats cap a territoris ocupats, en referència a Israel. Un vídeo difós per mitjans propers al règim iranià mostra un suposat soldat col·locant un d’aquests adhesius en un míssil.
Israel carrega durament contra Sánchez
La difusió d’aquestes imatges ha provocat una resposta immediata i contundent d’Israel. El compte oficial d'Israel a X ha publicat un missatge dirigit a Sánchez: “El règim dels mul·làs de l’Iran t’ho agraeix posant les teves paraules en els míssils que dispara contra civils a Israel i al món àrab. Què se sent en saber que el teu rostre i les teves paraules apareixen en aquests míssils?”. El mateix missatge afegeix una advertència: “Tingui en compte que Europa, inclosa Espanya, està a l’abast d’aquests míssils”.
Paral·lelament, el president iranià, Masoud Pezeshkian, ja va elogiar la postura de Sánchez a les xarxes socials, destacant la seva “conducta responsable” per “oposar-se a les flagrants violacions de drets humans” i a “l’agressió” dels Estats Units i Israel. “La conducta responsable d’Espanya demostra que encara existeixen ètica i consciències despertes a Occident”, ha afirmat.
La posició del president espanyol, marcada pel seu “No a la guerra” i per la negativa a permetre l’ús de bases com Rota i Morón per a operacions militars contra l’Iran, ha estat ben rebuda en països de la regió i ja ha rebut elogis arreu del món. I també molts detractors.
