Carregant...

Catalunya té molts racons que acostumen a quedar fora de les rutes turístiques més habituals. Barcelona concentra bona part dels visitants que busquen arquitectura modernista, però hi ha una altra ciutat que ofereix una combinació similar. Sobretot pels seus d’edificis singulars, història, gastronomia i cultura i que continua sent molt més tranquil·la. Si vols saber quina ciutat catalana recomana visitar The Times, no et perdis tots els següents detalls d'una ciutat que captiva a qui la visita.

Una ciutat que s'ha convertit en una autèntica ruta pel modernisme

És Reus, al Baix Camp, una destinació que el diari britànic The Times recomana per fer-hi una escapada de cap de setmana. La ciutat està especialment vinculada al modernisme català i a la figura d’Antoni Gaudí. L’arquitecte va néixer a Reus l’any 1852 i hi va passar part de la infantesa, abans de desenvolupar la seva trajectòria professional a Barcelona. Precisament, coincidint amb el centenari de la seva mort, la ciutat ha programat diferents activitats al llarg de l’any per recordar la seva figura.

Un dels principals atractius és la Casa Navàs, a la plaça del Mercadal. L’edifici, obra de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner, és un dels exemples més espectaculars del modernisme a la ciutat. Els interiors destaquen pels mosaics, els vitralls i una decoració carregada de detalls.
 La ruta modernista també permet descobrir edificis com la Casa Rull i la Casa Bartolí, que mostren la riquesa arquitectònica que va viure Reus durant les primeres dècades del segle XX.

Una altra parada imprescindible és el Gaudí Centre, un espai dedicat a explicar la vida i l’obra de l’arquitecte a través de maquetes, recursos interactius i elements pensats per entendre millor les seves formes i solucions constructives. El patrimoni de la ciutat no acaba amb el modernisme. El campanar de Sant Pere ofereix una panoràmica de Reus i els seus voltants per als qui s’atreveixin a pujar els seus nombrosos esglaons.

Vermut, gastronomia i una escapada a Tarragona

Reus també té una estreta relació amb el vermut, una tradició que es pot descobrir al Museu del Vermut i en diversos establiments del centre. A més, la proximitat amb Tarragona permet completar l’escapada. La ciutat romana de Tàrraco queda a poca distància amb autobús i ofereix atractius com l’amfiteatre, la catedral i el barri mariner del Serrallo.

The Times també destaca la facilitat per arribar a Reus gràcies a les connexions aèries amb diverses ciutats britàniques. Un cop a la ciutat, el centre històric és compacte i es pot recórrer fàcilment a peu.

Així, Reus es presenta com una alternativa per descobrir el modernisme català sense les multituds de Barcelona. Tot gràcies al seu patrimoni, gastronomia, vermut i una ubicació privilegiada per explorar altres punts del Camp de Tarragona.