La segona etapa de Xavi Pascual com a entrenador del Barça de bàsquet pot estar a punt de finalitzar. Segons informa la font fiable Basket News, el tècnic de Gavà està molt a prop d’arribar a un acord amb el Dubai Basketball per ser el seu entrenador a partir de la pròxima temporada. Aquest fet també el confirmen altres mitjans, com Mundo Deportivo, i, segons s’apunta, a menys que hi hagi un gir inesperat, Xavi Pascual tindria els dies comptats al Barça.
Dubai accelera per signar Xavi Pascual
Joan Laporta va recórrer a Xavi Pascual perquè agafés l’equip després de la destitució de Joan Peñarroya. El de Gavà va tenir un gran inici, però, a poc a poc, les peces van començar a caure. La poca profunditat en algunes posicions, com la de pivot, i les contínues lesions han fet que els resultats comencessin a ser negatius. Un exemple és la precoç eliminació de l’Eurolliga. Això sí, ara mateix són tercers a l’ACB i al juny començaran els play-offs de la Lliga Endesa. Encara hi ha l’oportunitat de tocar metall.
Però, més enllà de tot això, la seva marxa sembla qüestió de temps. El seu contracte estipula una clàusula de rescissió força assumible. Aquí és on entra el Dubai Basketball, que vol que Pascual encapçali el seu projecte. L’equip dels Emirats Àrabs preveu una gran inversió per aspirar a tot i ja ha tancat jugadors com Okobo, Blossomgame, Diallo, Diakite i Mintz. A més, encara pretén incorporar més estrelles. Cal recordar que la pròxima Final Four és a Abu Dhabi i que aquest equip té el gran objectiu de ser-hi.
Una sortida que alteraria tots els plans
Per al Barça, això suposaria un cop dur. El club blaugrana té previst augmentar el pressupost de la secció després d’unes temporades decebedores. Davant la delicada situació econòmica del club i per afavorir el marge salarial del primer equip de futbol, es va haver de fer una reestructuració de les seccions. Ara, amb una situació millor, es tenia previst invertir més. I tot això, amb Xavi Pascual liderant el projecte. Sembla, però, que Navarro i tota la direcció esportiva hauran de buscar un altre tècnic que sigui l’encarregat de fer-ho.
Tot això també sorprèn perquè fa uns dies es va filtrar que el Barça estava negociant amb Ibon Navarro, entrenador de l’Unicaja. El club va sortir al pas i ho va desmentir, assegurant que no veien un futur sense Xavi Pascual i que s’estava treballant de manera conjunta per al nou projecte. Ara, però, sembla que els camins aniran per separat. Els blaugrana, amb l’objectiu de tornar a ser competitius invertint més diners; i Pascual, per la seva banda, al capdavant del Dubai Basketball, amb una inversió molt superior a la que podria oferir el Barça —i gairebé cap equip—.
