Volkswagen, LaLiga i Lliga F van firmar aquest dilluns un acord estratègic pel qual la marca automobilística es converteix en patrocinador oficial de LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion a Espanya, així com en espònsor global de Lliga F, per a les pròximes temporades. L'acord va ser rubricat pel director general de Negocio de LaLiga, Jorge de la Vega; el CEO de Lliga F, Pablo Vilches i Enrique Pifarré, director general de Volkswagen a Espanya, en un acte celebrat a la seu de LaLiga a Madrid.
Aquesta aliança multitemporada amb LaLiga i Lliga F posiciona Volkswagen com a cotxe oficial d'ambdues competicions per als propers anys. La marca alemanya reforça així la seva forta vinculació amb l'esport rei, apostant pels valors d'esforç, superació i compromís social, al mateix temps que impulsa la visibilitat del futbol femení. Volkswagen durà a terme múltiples accions conjuntes amb LaLiga i els clubs, enfocades en la sostenibilitat, l'electrificació i l'acostament a l'afició.
"Avui anunciem la nostra col·laboració amb la millor lliga del món", va explicar el director general de Volkswagen a Espanya, Enrique Pifarré. "Aquest acord té tot el sentit per a nosaltres perquè connecta dues passions profundament arrelades en la societat, el futbol i els cotxes. A través d'aquesta col·laboració amb LaLiga i Lliga F, volem ser més a prop dels qui viuen l'esport amb passió, acompanyant-los amb una mobilitat més sostenible, innovadora i emocional," va afegir l'executiu.
Per al director general de Negocio de LaLiga, Jorge de la Vega, aquesta aliança "no només reforça el nostre compromís amb la sostenibilitat i la innovació, sinó que també demostra que l'esport pot ser un catalitzador de canvi positiu. Junts, treballarem per apropar el futbol a la societat des d'una perspectiva més conscient, inclusiva i transformadora".
Després de la firma, el CEO de Lliga F, Pablo Vilches, va mostrar la seva satisfacció destacant que "és un honor per a Lliga F anunciar aquest acord amb una marca de reconegut prestigi mundial com Volkswagen. Estem construint aliances estratègiques que no només donen suport a la visibilitat i creixement de la nostra competició, sinó que també ens ajuden a fomentar la sostenibilitat i innovació dins del futbol femení. Ambdós compartim valors comuns en la nostra passió per l'esport i la importància de la mobilitat responsable que respecti el nostre entorn. Aquest tipus de col·laboracions són fonamentals per enfortir el creixement tant dels clubs com de les futbolistes, consolidant la connexió amb els nostres aficionats per projectar a Lliga F com una de les lligues més competitives i respectades del món."
Volkswagen, LaLiga i Lliga F han confirmat així la seva visió comuna basada en la passió per l'esport, la innovació responsable i el compromís amb la societat. Les tres entitats tenen en comú valors com l'esforç col·lectiu, la superació i la igualtat, pilars que els permeten connectar amb milions de persones i contribuir a un futur compromès, inclusiu i proper a l'afició.
D'aquesta manera, Volkswagen durà a terme múltiples accions conjuntes amb LaLiga i els 42 clubs participants de LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion i els 16 clubs de Lliga F, sent la sostenibilitat, l'electrificació i l'acostament a l'afició l'eix i focus de la col·laboració.
Volkswagen manté des de fa anys una estreta i estratègica vinculació amb el món del futbol, consolidant-se com un dels seus principals impulsors a nivell internacional. A través del seu paper com a soci de mobilitat oficial de la UEFA entre 2018 i 2022, també ha estat present en competicions de primer nivell com la UEFA EURO, la Nations League o el Campionat d'Europa Sub-21, van detallar en un comunicat.
La marca alemanya també ha estat patrocinadora de la recentment finalitzada UEFA Women's EURO 2025 celebrada a Suïssa del 2 al 27 de juliol. En aquest campionat, Volkswagen a més col·laborava amb 7 de les 16 seleccions nacionals participants com a espònsor principal. Aquesta connexió duradora amb el futbol permet a Volkswagen no només enfortir la seva imatge de marca, sinó també promoure valors compartits com el treball en equip, la sostenibilitat i la mobilitat del futur.
A Alemanya, el Grup Volkswagen és propietari únic del VfL Wolfsburg, l'equip de la ciutat que acull la seu de la companyia. A Espanya, la marca Volkswagen ha mantingut acords de col·laboració amb l'Atlètic de Madrid i el València Club de Futbol. També és present en l'actualitat com a patrocinador d'altres equips locals, a través de la seva xarxa de concessionaris.