Iris Tió continua marcant el ritme del Campionat Europeu de Natació que s'està celebrant aquests dies a París. La nedadora barcelonina ha aconseguit sumar la seva tercera medalla i confirma que les jornades de competició comencen a tenir un clar èxit català. Seran uns dies de moltes medalles a la capital francesa, ja que fins al dia 16 d'agost hi haurà curses i moltes proves en aquest campionat d'Europa. Iris Tió, però, no és l'única catalana que ha pujat al podi a la piscina del Centre Olímpic Aquàtic de París.
Iris Tió suma un bronze a solo lliure
La catalana Iris Tió, vigent campiona del món de solo lliure, duo lliure i duo lliure mixt, torna a sortir premiada de la piscina francesa. La nedadora de Barcelona, però, s'ha hagut de conformar amb la medalla de bronze a la disciplina en la qual era la gran favorita. Tió ha acabat en tercera posició en la seva actuació a la final del solo lliure dels Europeus de París. Mol lluny de la bielorussa Vasilina Khandoshka a la primera presa de contacte en aquesta prova individual, sent la vuitena, ha hagut de fer una segona actuació magistral per pujar al podi.
I Tió ha estat a punt d'aconseguir el miracle després d'emocionar com mai, com han testificat les llàgrimes d'alguns espectadors amb la seva sublim interpretació de l''Himne a l'amor' de Céline Dion. Una interpretació artística inigualable per a cap de les rivals en aquesta última actuació de la final, però insuficient per remuntar el gran desavantatge que tenia respecte a les millors. La nedadora catalana, però, ha acabat aconseguint la tercera posició final. La victòria ha estat per a la bielorussa Vasilina Khandoshka i la plata l'ha aconseguit la gran favorita, l'alemanya Klara Bleyer.
🥉🇪🇸 ¡Iris Tió, bronce en los #EuropeanAquatics!
— Teledeporte (@teledeporte) August 3, 2026
Como dicen Julia Luna y @claritacamachoo, qué manera de llevar la emoción de la música al agua en la final de solo libre.
Otra nueva medalla de la @RFEN_Oficial en #Paris2026https://t.co/56x6E4YT2r pic.twitter.com/fAdE4liAK5
Cinc medalles a París
El gran problema que pateix l'equip espanyol, ara liderat per l'excampiona catalana Andrea Fuentes, és la falta de dificultat dels exercicis respecte als rivals. Mostra d'això són els pitjors resultats dels esperats en aquest campionat respecte a altres competicions. I queda clar que, ja amb la mirada posada en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, que s'haurà de treballar molt més i elevar la dificultat dels exercicis escollits.
Tot i això, Iris Tió continua sent la referència catalana i també d'Espanya en aquest Campionat Europeu de Natació. La catalana va aconseguir la medalla de plata amb el també català Dennis González a duo mixt lliure, amb la segona posició també a duo lliure amb la nord-catalana Lilou Lluís, però també destacant la gran feina del mallorquí Jordi Cáceres. El nadador de Mallorca Sincro també ha guanyat la medalla de bronze a la categoria de solo lliure. I també amb el subcampionat d'Europa d'equip lliure.
🥉😢¡Un bronce entre lágrimas!
— Teledeporte (@teledeporte) August 3, 2026
En la piscina y el estudio. Así hemos acabado con el ejercicio que da a Jordi Cáceres la tercera plaza en el Europeo.
¡Otra medalla para la @RFEN_Oficial! #EuropeanAquatics #Paris2026
Y esta tarde a las 16h, la final por equipos libre. pic.twitter.com/eILDyoJoGv
Uns campionats de natació que comencen molt bé per als interessos catalans, poc abans que entri en escena la competició dels nadadors de velocitat a la piscina i també a aigües obertes. En aquestes noves modalitats també hi haurà possibilitats de medalles catalanes, i n'estarem molt pendents.
