Ferrari continua anant a les palpentes. S'esperava que aquesta temporada els de Maranello poguessin fer front a un Red Bull que està a anys llum de la resta. La històrica marca de la Fórmula 1 és molt lluny del lloc que, per història, li pertany. No obstant això, sembla que aquells anys de glòria de l'escuderia vermella han passat a una millor vida i que ja només queda resar perquè torni a canviar, una tendència que, en els últims anys, està sent molt negativa.

El canvi de Frédéric Vasseur al capdavant de l'equip, que va arribar per substituir Mattia Binotto, no ha donat el rendiment que s'esperava i continua sense trobar solucions per fer del SF-23 un monoplaça més competitiu i fiable per estar a les posicions davanteres. Ja no és que Ferrari hagi perdut la seva condició de líder, és que ni tan sols es troben en el TOP3, en el mundial de constructors, sent quarts per darrere de Mercedes i Aston Martin.

Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press
Frédéric Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press

Sainz segueix en dubte

I és que els pilots d'il cavallino rampante no han estat capaços, encara, de pujar al podi en cap de les curses disputades fins ara. Charles Leclerc, de fet, tampoc no ha estat capaç d'estar a totes les Q3 del campionat, una cosa que sí que ha aconseguit Carlos Sainz.

No obstant això, el futur del madrileny està en dubte. A Ferrari atribueixen una sèrie de mals resultats a l'espanyol, a qui veuen com un bon company de Leclerc, que és considerat al garatge com el pilot número 1, malgrat que Sainz acumula millors registres que el monegasc.

Charles Leclerc Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Charles Leclerc i Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Amb la silly season a la cantonada, els rumors han situat Sainz a molts seients de cara a 2024, quan acaba contracte amb l'escuderia italiana i amb la qual sembla que no prolongarà la seva vinculació, veient tots els problemes tant interns com externs que s'han generat en Ferrari.

La solució de Ferrari arriba tard per a Sainz

Per invertir la tendència a la deriva en la qual està ara mateix sumit l'equip vermell, Vasseur va assegurar que ha fet un fitxatge per posar fi als problemes de Ferrari o, almenys, apaivagar-los en certa manera per poder treballar en un millor monoplaça.

Fernando Alonso Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso i Carlos Sainz abraçats / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

"Fa un parell de setmanes vaig fitxar a un tipus important que s'incorporarà el 2025. No treballarà al cotxe fins a 2025 i el 2026", va dir el cap de Ferrari. El nom del subjecte en qüestió encara no ha transcendit, encara que Vasseur va assegurar que es tracta d'un fitxatge d'"alt nivell".

Tanmateix, l'arribada del susdit, serà massa tard per a un Carlos Sainz que, com dèiem, acaba contracte el 2024, i que sembla que no seguirà en Ferrari. Així doncs, el pilot espanyol haurà de fer tot el que estigui a les seves mans per millorar els resultats i anar-se'n amb el cap ben alt.