José Mourinho va tornar a Madrid des de Barcelona amb una primera conclusió important després del triomf davant l'Espanyol. El tècnic portuguès entén que l'equip necessita ajustos immediats en dues posicions per guanyar profunditat i desequilibri. Les seves primeres decisions afecten Álvaro Carreras i Arda Güler, dos titulars que podrien perdre lloc des del pròxim compromís oficial.
La victòria va deixar senyals positives, però també va confirmar problemes per trencar defenses tancades. Mourinho va veure que l'equip va necessitar massa tocs per progressar per fora i que va faltar una amenaça constant en l'u contra u. Per això prepara dues novetats amb Marc Cucurella en el lateral esquerre i Yan Diomande com a extrem dret, sacrificant Carreras i Güler.
Cucurella ha de guanyar el lateral esquerre
Cucurella ja va tenir minuts davant l'Espanyol i la seva entrada va convèncer l'entrenador. Mourinho considera que ofereix més agressivitat, recorregut i capacitat per sostenir la banda durant tot el partit. Carreras continuarà sent important, però el nou tècnic vol un lateral capaç d'aparèixer a dalt sense perdre intensitat defensiva i creu que l'internacional espanyol encaixa millor en aquesta exigència.
L'altre canvi és encara més ofensiu. Diomande va entrar en la segona part i va aportar velocitat, desbordament i una amenaça vertical que el Madrid no havia trobat amb continuïtat. Mourinho vol utilitzar-lo obert a la dreta per obligar el rival a defensar més ample i generar espais interiors per a Bellingham, Mbappé i Bernardo Silva.
Diomande amenaça directament Arda Güler
Arda Güler seria el gran perjudicat. La seva qualitat amb pilota continua sent indiscutible i va participar en el primer gol davant l'Espanyol, però Mourinho considera que la seva presència en banda redueix profunditat. El turc tendeix a venir cap a dins, demanar la pilota al peu i ocupar zones properes a Bellingham, mentre Diomande trenca cap endavant i pot guanyar metres sense necessitat d'elaborar tant.
La idea no suposa descartar definitivament a Carreras ni a Güler. Mourinho vol una plantilla amb competència real i entén que ambdós tindran molts minuts, però l'onze ha de respondre al que va veure a Cornellà. Cucurella pot donar més energia des de darrere i Diomande més desequilibri per fora. Només arribar a Madrid, l'entrenador ja ha elaborat la seva primera llista de damnificats i novetats. El pròxim partit servirà per comprovar si manté el pla i converteix aquestes dues decisions en el primer gran gir de la seva nova etapa. Mourinho vol que l'equip sigui més vertical, agressiu i difícil de predir des d'inici de curs.
