Reial Madrid: Keylor Navas; Dani Carvajal, Raphael Varane, Sergio Ramos, Marcelo; Casemiro, Luka Modric, Toni Kroos, Isco Alarcón; Karim Benzema i Cristiano Ronaldo.
Atlètic de Madrid: Jan Oblak; Lucas Hernández, Stefan Savic, Diego Godín, Filipe Luis; Koke, Gabi, Saúl Ñíguez, Ferreira Carrasco; Kevin Gameiro i Antoine Griezmann.
La baixa de Gareth Bale ha fet canviar d'opinió a Zinedine Zidane, que donarà entrada a Isco Alarcón per substituir el gal·lès. La presència d'Isco, en gran forma, pot obligar a un canvi de dibuix i és que el Madrid té arguments suficients per passar del tradicional esquema 4-3-3 al 4-4-2, amb Benzema i Ronaldo fent de parella de davanters.
EFE
El Reial Madrid és el gran malson de l'Atlètic. I és que els blancs s'han creuat al camí dels matalassers en les últimes tres temporades a la Champions i sempre han sortit victoriosos. Dues finals i uns quarts. A Lisboa, Sergio Ramos va evitar la primera Lliga de Campions de l'Atlètic i a Milan, els penals. Avui, els de Diego Simeone, tenen la quarta oportunitat per començar a venjar-se del seu gran rival.
EFE
Zinedine Zidane, tècnic del Reial Madrid, va fugir del paper de favorit que se li concedeix al seu equip en la semifinal, per les tres últimes experiències positives en competició europea i es va mostrar convençut que "no pesa el que va ocórrer" per a cap dels dos equips.
"Nosaltres no som favorits. És una semifinal i està al 50% per a cada equip, com sempre abans d'una eliminatòria. Hem de donar el màxim per guanyar un partit i res més, sense pensar que n'hi ha un de tornada", va assegurar a la sala de premsa.
EFE
L'argentí Diego Simeone, entrenador de l'Atlètic de Madrid, va destacar que formarà "un equip que competeixi amb la il·lusió de qualsevol seguidor" blanc-i-vermell que jugués el partit d'aquesta nit al Santiago Bernabéu i va pronosticar una duel "ajustat" i va emfatitzar en "aprofitar els espais".
Quin conill del barret de copa traurà Simeone al derbi? Li van preguntar els periodistes en la part final de la roda de premsa, amb una expectació enorme i fins a trenta càmeres de televisió. "Formar un equip que competeixi amb la il·lusió de qualsevol seguidor de l'Atlètic de Madrid", va respondre a la qüestió el tècnic.
EFE
El futbol ha estat molt cruel amb l'Atlètic de Madrid en les últimes temporades a Europa. Els aficionats matalassers conviuen amb el record recent de dues Champions que van perdre sobre la botzina. I a més, contra el Reial Madrid.
A Lisboa, la temporada 2013/14, l'Atlètic va aconseguir arribar al minut 93 amb avantatge al marcador (0-1) però en l'última jugada, Sergio Ramos, de cap, va forçar la pròrroga. Allà, el Madrid, molt superior, va guanyar la famosa 'décima' per 4-1.
Dues temporades més tard, a Milan, els dos equips tornaven a veure's les cares en una final. Griezmann va fallar un penal i el partit va tornar a la pròrroga (1-1). El resultat no es va moure en els següents 30 minuts i els penals van decidir el campió. Una altra vegada, el Madrid. A Cardiff, però, només hi ha lloc per un dels dos.
EFE
En les últimes temporades, els Reial Madrid-Atlètic són molt freqüents, tant a la Lliga, com a la Copa i a la Champions. Segons els últims resultats, sobretot en partits clau, el Madrid comença l'eliminatòria amb un lleuger avantatge.
Temporada | Local | Resultat | Visitant |
---|---|---|---|
2016/17 - Lliga | Madrid | 1-1 | Atlètic |
2016/17 - Lliga | Atlètic | 0-3 | Madrid |
2015/16 - Final Champions | Madrid* | 1-1 | Atlètic |
2015/16 - Lliga | Madrid | 0-1 | Atlètic |
2015/16 - Lliga | Atlètic | 1-1 | Madrid |
2014/15 - Quarts Champions | Madrid | 1-0 | Atlètic |
2014/15 - Quarts Champions | Atlètic | 0-0 | Madrid |
2014/15 - Lliga | Atlètic | 4-0 | Madrid |
2014/15 - Copa | Madrid | 2-2 | Atlètic |
2014/15 - Copa | Atlètic | 2-0 | Madrid |
2014/15 - Lliga | Madrid | 1-2 | Atlètic |
L'Atlètic de Madrid jugarà amb la segona equipació al Santiago Bernabéu amb un matís. Els matalassers canviaran els habituals pantalons negres per uns grocs, com ja ha fet en alguna altra ocasió aquesta temporada. El canvi, per una imposició de la UEFA, està motivat per la millor visibilitat de la publicitat.
EFE
Primers minuts d'eliminatòria al Santiago Bernabéu i queda ben clar quin paper tindrà cada equip al partit. El Reial Madrid té la pilota i l'Atlètic espera per robar i sortir al contracop.
Xut molt llunyà del davanter del Madrid després d'una combinació col·lectiva del seu equip.
El lateral dret ha fet dues parets amb dos companys i ha finalitzat la jugada amb un xut que ha pogut parar Oblak. Benzema no ha aprofitat el refús.
El Madrid estava avisant a l'Atlètic jugant permanentment en camp contrari. Una centrada lateral de Casemiro ha acabat al cor de l'àrea. Allà ha aparegut Cristiano Ronaldo, com a davanter centre, per imposar-se davant Savic i fer el primer gol del partit amb un cop de cap.
Una centrada de Marcelo impacta al cos d'un defensa de l'Atlètic de Madrid.
El Reial Madrid ha sortit a per totes. Els de Zidane han estat a punt de fer el segon del partit amb una rematada de Varane.
Bona passada en profunditat cap a Gameiro que el francès no ha pogut aprofitar; s'ha intentat driblar Keylor Navas però el porter ha reaccionat molt bé.
Bona pujada de Carvajal pel carril dret de l'atac madrileny que ha culminat amb una centrada rasa a Benzema. El xut del francès, però, ha anat mossegat i Oblak ha tingut temps per reaccionar.
Modric ha recollit un refús de la defensa matalassera i ha fet un xut des de fora l'àrea que ha marxat fora fregant el pal dret de la porteria d'Oblak.
Per tallar un atac prometedor mitjançant una falta clara sobre Modric.
Cristiano Ronaldo ha fet una jugada individual a l'esquerra de l'atac local i ha centrat la pilota a Benzema. El francès ho ha provat amb una xilena i la pilota ha marxat fora per molt poc.
Jugada assajada de l'Atlètic de Madrid. Griezman aprofita una falta a deu metres de la frontal de l'àrea per centrar al segon pal buscant l'arribada de Godín. El central uruguaià, molt forçat, remata per sobre del travesser de Keylor Navas.
Els de Zinedine Zidane tenen la pilota i no tenen pressa per buscar l'àrea de l'Atlètic de Madrid. Els matalassers necessiten algun canvi per variar la dinàmica del partit i de l'eliminatòria.
El migcampista ha rebut un cop de colze de Godín i un altre de Ramos. Podrà continuar sense problemes.
Escalfa Nacho Fernández per entrar a la seva posició.
La lesió de Dani Carvajal obliga Zidane a moure fitxa. Entra Nacho Fernández.
Per fer una entrada perillosa al turmell de Lucas.
El migcampista de l'Atlètic de Madrid ha enviat a córner una centrada perillosa de Cristiano a Benzema.
Per fer una entrada sobre Nacho. La protesten molt els jugadors visitants.
Entren Gaitán i Torres en els llocs de Saúl i Gameiro, respectivament.
El migcampista de l'Atlètic ha xutat des de fora l'àrea, però la seva rematada ha anat molt desviada.
Tot i que l'Atlètic de Madrid ha sortit millor a la segona meitat, els homes de Simeone no aconsegueixen inquietar Keylor Navas.
Marxa Isco, ovacionat pel Bernabéu, i entra Asensio. Zidane mou fitxa.
Entra Correa en el lloc de Carrasco.
El Madrid posa distància al marcador. Cristiano Ronaldo ha rebut una passada de Benzema a la frontal de l'àrea i ha xutat amb tota la seva força per fer el segon gol dels locals.
L'extrem entra per Benzema i Cristiano farà de referència ofensiva.
Per protestar una decisió a l'àrbitre.
La sentència és una realitat. Lucas Vázquez ha fet una bona internada des de la dreta i ha fet una passada de la mort a Cristiano. El portuguès no ha perdonat i el Madrid frega la final de la Champions.
Els locals no només guanyen sinó que també estan encarant els últims minuts de partit amb molta presència a camp contrari.
Cristiano Ronaldo, tal com va fer contra el Bayern de Munic, ha tornat a ser decisiu a la Champions League. Ronaldo ha repetit ‘hat-trick’ per sentenciar l’eliminatòria i classificar, virtualment, el Reial Madrid per a la final de Cardiff del 3 de juny. La derrota aguditza, una mica més, el trauma de l’Atlètic de Madrid a Europa.
[Llegeix la crònica del partit]
EFE