Raúl Fernández no té rival al Gran Premi de la Gran Bretanya de MotoGP i guanya la seva segona cursa a la categoria reina. El pilot de l'equip Trackhouse, de celebració per la seva renovació per dues temporades, ha triomfat amb un casc en honor a la selecció espanyola campiona del món de futbol. I ha sorprès Jorge Martín, el segon classificat de la jornada, i a Marco Bezzecchi, completant el podi de forma miraculosa. Molt bona jornada per a Àlex Márquez, quart classificat, i desencant de Marc Márquez, setè i anant a menys amb la Ducati.
Gestió de pneumàtics i moltes caigudes
Nova cursa de supervivència en un cap de setmana que els pneumàtics han estat molt exigits. I aquesta emoció per l'espectacle s'ha accentuat amb una sortida plena de canvis i amb problemes inesperats. El poleman i guanyador de l'esprint, Jorge Martín, ha tingut una fallada mecànica a la seva moto en l'arrencada. Això li ha fet perdre posicions i ha deixat el lideratge a Raúl Fernández, perseguit per un Marco Bezzecchi que aspirava a un nou podi després de la lesió. D'altra banda, qui se n'ha aprofitat ha estat Marc Márquez, el més llest de la classe, i situant-se tercer en els primers revolts.
Però tot s'ha posat a lloc amb el pas de la cursa, amb un ritme increïble de Raúl Fernández, deixant els seus perseguidors a més de quatre segons en poques voltes. I la precaució ha fet baixar posicions a Marc Márquez, que s'ha vist superat per Jorge Martín, pel seu germà Àlex Márquez i per Pedro Acosta. El japonès Ai Ogura, el segon de la general, ha tingut problemes des de l'inici i ha acabat caient quan es disposava a avançar el Tro de Cervera. I és que ha estat un inici de cursa amb moltíssimes caigudes i amb un ritme molt per sota de l'esperat de gran part dels pilots.
For the first time this year @AiOgura79 CRASHES OUT 🤯#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/k2i1KpAuHj
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 9, 2026
Els germans Márquez, en situació oposada
Reservant la goma dels pneumàtics, no hi ha hagut grans canvis. Jorge Martín, anant a més i aprofitant el baix físic de Bezzecchi, s'ha situat segon abans de l'equador de la cursa i ha intentat atrapar un intractable Raúl Fernández, que no ha tingut rival i s'ha acabat imposant. Martín, encara líder de MotoGP, no ha tingut capacitat per repetir la victòria de l'esprint. I la lluita pel podi ha estat la més vibrant, amb Àlex Márquez mostrant un grandíssim ritme, situant-se tercer, però cometent una errada que l'ha obligat a tornar a remuntar. Després, el petit dels Márquez ha topat amb Pedro Acosta. Tot i això, el de Gresini ha continuat millorant temps fins que s'ha estancat al darrere del millor Bezzecchi, que ha acabat confirmant el podi.
Pedro Acosta ha estat el cinquè del dia tot i no mostrar grans prestacions durant el cap de setmana. I Fabio Di Giannantonio ha superat un ultraconservador Marc Márquez al tram final, que no ha volgut tornar a forçar els pneumàtics. El vigent campió del món i encara aspirant al títol de MotoGP ha dimitit de batallar i s'ha conformat amb la setena posició i un total de nou punts.
👊 @fabiodiggia49 overtakes @marcmarquez93 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/xjgOMRH1LR
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 9, 2026
Pel que fa a la resta de catalans: catorzena posició per a Pol Espargaró i caiguda d'Àlex Rins a l'inici de la cursa.
Cursa del GP de la Gran Bretanya de MotoGP
| Pilot | Equip | Temps | |
|---|---|---|---|
| 1 | Raúl Fernández | Trackhouse | 39'45,93" |
| 2 | Jorge Martín | Aprilia | +2,538" |
| 3 | Marco Bezzecchi | Aprilia | +3,393" |
| 4 | Àlex Márquez | Gresini | +4,702" |
| 5 | Pedro Acosta | KTM | +6,256" |
| 6 | Fabio Di Giannantonio | VR46 | +6,382" |
| 7 | Marc Márquez | Ducati | +9,550" |
| 8 | Brad Binder | KTM | +22,288" |
| 9 | Luca Marini | Honda | +23,845" |
| 10 | Diogo Moreira | LCR | +25,411" |
| 14 | Pol Espargaró | Tech3 | +41,310" |
| Àlex Rins | Yamaha | Caiguda |
