Un dels moviments més sorprenents ha estat la marxa de Ronald Araújo al Liverpool. És una opció que en el passat es va comentar molt, però de la qual no se sabia res, ja que no hi havia constància que existissin converses amb el Barça. Era un dels principals maldecaps de Hans-Dieter Flick, qui ja havia deixat clar que no tenia espai en els seus plans per al "4", i havia recomanat buscar-li un comprador.
El problema és que no havien rebut cap oferta en ferm per desfer-se de l'internacional uruguaià, que semblava estar condemnat a quedar-se un altre any més a l'Spotify Camp Nou, tenint un paper secundari. No obstant això, finalment han trobat una solució que ha deixat totes les parts satisfetes, i provarà sort a Anfield, on li garanteixen la titularitat. I ha sortit cedit, amb opció de compra de 55 milions d'euros.
Els "reds" es faran càrrec del total del seu salari mentre jugui allà, i encara que a l'afició li va agafar per sorpresa aquesta notícia, hi ha companys, com Pau Cubarsí, que ja sabien que el central de 27 anys volia anar-se'n. Ara, Joan Laporta i Deco han reactivat la recerca d'un nou central, i el diari "Sport" ha filtrat que existeixen dos candidats per ocupar el lloc de l'ex de Boston River i de Rentistas. Començant per Aymeric Laporte, que és el favorit.
Al Barça busquen algú amb experiència en l'elit, que pugui assumir un rol similar al que va tenir Íñigo Martínez abans de la seva traumàtica sortida a la Saudi Pro League. I el nom que millor encaixa en aquests paràmetres és el de l'hispano-francès, qui ve de completar un Mundial senzillament espectacular, resultant decisiu perquè "La Roja" guanyi la seva segona estrella. I, segons diuen, té una clàusula de rescissió en el seu contracte d'uns 15 "quilos".
Flick valoraria amb bons ulls aquesta contractació, i creu que seria un soci de luxe per a Cubarsí, encara que tampoc cal oblidar que encara tenen en nòmina Andreas Christensen i Álvaro Cortés, que no descarta sortir cedit.
Cristian Romero torna a oferir-se al Barça
El segon nom que ha aparegut és el de Cristian Romero, qui s'ha tornat a oferir al Barça, després d'haver estat rebutjat anteriorment. Però, amb la marxa d'Araújo, espera que tot canviï.
Tenia un acord pràcticament tancat amb l'Atlètic de Madrid, però el citat mitjà explica que prioritza vestir de blaugrana, tot i que Laporta i Deco tenen dubtes pel seu cost i pel seu estil de joc. En cas de poder triar, prefereixen apostar-ho tot per Laporte.
