Jon Uriarte, president de l'Athletic Club de Bilbao, se la té jurada al Barça i ha decidit augmentar la tensió. El dirigent dels lleons, que l'estiu passat es va queixar de l'intent dels blaugrana de fitxar Nico Williams, ha fet saltar la banca aquest dijous, en atacar amb molta duresa el Barça en ser qüestionat per les queixes d'Enric Masip, que va assegurar que en l'Atlhetic-Barça de la Liga de l'última jornada de la Lliga, Uriarte i el seu equip havien estat molt freds amb Joan Laporta.

De fet, l'afront dels dirigents bascos es va veure traduït en una forta animadversió per part de l'afició de San Mamés. "Des de l'Athletic hi ha màxim respecte envers el Barcelona com a institució i més a la seva afició. Respecte a com va actuar la nostra afició, la gent és lliure de fer el que vulgui dins d'uns límits".

Jon Uriarte, president de l'Athletic Club / Foto: Europa Press

L'Athletic compra el discurs de Madrid: torna Negreira

Ha estat llavors quan Jon Uriarte, sense venir a tomb, ha decidit malparlar del Barça agafant les informacions que arriben des de la premsa més contrària al club blaugrana. "El que es va veure aquí és més aviat cert cansament, avorriment o fàstic cap a certes coses de les quals rebem informacions, semblen rares i no passa res. Hem sentit a parlar de pagaments a Negreira i l'afició no sap si és real o no o si hi haurà conseqüències, després es parla de problemes per inscriure jugadors, de les palanques, de l'autorització d'un organisme polític per a les inscripcions... Són temes als quals no estem acostumats", ha justificat Uriarte, que no s'ha quedat aquí.

"A això cal sumar que van fitxar el jugador amb més valor de la plantilla aquella temporada (Iñigo Martínez), que va marxar lliure, i l'últim estiu hi ha hagut rumors continus posant la samarreta del rival a un jugador teu (Nico). La conseqüència de tot això és el que es va veure a San Mamés".

Jon Uriarte i Nico Williams, després de la renovació de l'extrem / Foto: Europa Press

El motiu pel qual Uriarte no va saludar Laporta

Ja en plena efervescència. Uriarte també ha tingut unes paraules en contra d'Enric Masip. "Crec que, per al·lusions, val la pena contestar-ho perquè va dir certes coses que cal explicar. Es queixava que en arribar el president Laporta no vaig anar a saludar-lo. És cert, però és alguna cosa que no sol ser normal. Normalment, et cites amb la directiva visitant una hora i mitja o una hora abans del partit".

"El president del Barcelona va arribar al partit amb 20 o 25 minuts d'antelació i en aquells moments, generalment, el president local té una agenda més completa amb convidats i patrocinadors. En aquests casos és normal que si s'arriba a aquelles hores sigui el visitant el que s'apropi al lloc en el qual està atenent la gent el president local. Jo no em vaig sentir ferit que no vingués a saludar-me".

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!