La visita oficial de Pedro Sánchez a la Xina per reunir-se amb Xi Jinping va ser aprofitada també pel president per reunir-se amb les principals empreses i organitzacions nacionals que tenen seu en el gegant asiàtic. Entre aquestes organitzacions es trobava LaLiga, representada per Sergi Torrents, director de l'oficina de LaLiga en aquest país.

Aquesta seu, oberta el 2014, és part de la política seguida per LaLiga, presidida per Javier Tebas, per a la promoció de la competició espanyola fora d'Espanya com a part del seu procés d'internacionalització. En el cas concret de l'oficina de la Xina, oberta inicialment a Pequín, però que el 2016 es va traslladar a Xangai, la seva tasca sobre el terreny ha permès subscriure acords amb el Govern xinès i d'altres regions del país en matèria d'educació, així com també amb l'Associació Xinesa de Futbol, i la Superlliga Xinesa per fomentar el futbol base entre els joves i ajudar en la professionalització del futbol al país.

Igualment, dins de les accions que ha dut a terme LaLiga al país asiàtic es troben la creació d'una joint venture juntament amb Mediapro, amb l'objectiu de comercialitzar patrocinis i llicències, a més de crear club de fans de la competició espanyola al país, tornejos de eSports com la eLaLiga i associacions com la de LaLiga amb Alipay, sent la primera competició de futbol en ser present en aquesta popular aplicació xinesa de pagaments.

Presència a 41 països

LaLiga Global Network, el projecte que busca la internacionalització de la competició espanyola, té obertes 10 oficines per tot el planeta. A més de la Xina, que va ser de les primeres a obrir-se fa 9 anys, compte amb seus a Bèlgica, Índia, Nigèria, Mèxic, Sud-àfrica, Singapur, Regne Unit, els Emirats Àrabs Units i els Estats Units.

La xarxa també compta amb 44 delegats amb presència a 41 països dels cinc continents. Ells són els encarregats de desplegar una estratègia els principals eixos de la qual són la celebració d'esdeveniments i activacions, que són ja més de 1.200 a 90 països, i establir relacions amb broadcasters i empreses locals per poder oferir un producte audiovisual de màxima qualitat. En aquest sentit, destaca la joint venture de LaLiga juntament amb Relevent als Estats Units, que té com a finalitat la promoció del futbol al país americà i amb la que, segons una recent sentència judicial, podria permetre a LaLiga disputar partits en territori nord-americà.

Així mateix, la creació de LaLiga Global Network ha permès adquirir coneixement sobre mercats internacionals i mantenir contacte directe amb els mitjans de comunicació locals per donar suport als clubs en el repte de la seva internacionalització i portar el seu nom per tot el món.

Igualment, com a part del procés d'internacionalització, LaLiga s'ha "agermanat" amb 37 lligues, federacions i institucions de futbol de més de 28 països i ha rubricat 24 acords educatius amb partners de rellevància en llocs com Austràlia, l'Argentina, els Estats Units o Hong Kong, entre d'altres.

Marques

En els últims anys, nombroses marques internacionals han mostrat un gran interès a tenir presència en LaLiga, atès el gran volum d'aficionats que segueixen la competició espanyola.

Segons dades proporcionades per LaLiga, en tan sols cinc anys, LaLiga ha passat de comptar amb quatre patrocinadors i cinc llicències el 2013/14 a un nombre de socis comercials cinc vegades major. Entre els principals patrocinadors destaquen el Banc Santander i companyies com Budweiser, PUMA, Orange, Verizon, Pepsi, Camarena, Divi o Microsoft, firmes amb què s'ha desenvolupat aliances que inclouen fórmules que van més enllà de la mera contribució econòmica. En aquest sentit, a partir de la pròxima temporada 23/24, EA Sports es convertirà en el title espònsor de LaLiga i serà un partnership pioner que inclourà experiències per als aficionats sota l'ús de l'última tecnologia.