LALIGA es converteix a la primera lliga de futbol del món en arribar als 10 milions de subscriptors en YouTube. D'aquesta forma, la plataforma lliurarà a LALIGA la distinció de Botón de Diamante, que s'obté quan s'assoleix l'anomenada fitxa de subscriptors i que és la segona millor categoria possible, només superada pel Botó Diamant Vermell que es lliura quan s'assoleixen els 100 milions de subscriptors.

A més, el canal de YouTube de LALIGA acumula més de 3.000 milions de visualitzacions, una dada que reflecteix la fidelitat i gran acollida quant als continguts dels seguidors de la competició. En la categoria Esports només han arribat 19 canals a nivell mundial a aquesta fita entre els que es troben l'NBA, NFL, UFC, Olympics o F1 i, a més, a Espanya hi ha 41 botons Diamant (amb creadors) dels quals, en Esports, només estan els clubs de LALIGA Reial Madrid i el FC Barcelona.

Per a Alfredo Bermejo, director d'Estratègia Digital de LALIGA, "aquesta fita és una mostra del treball constant per adaptar-nos contínuament als canvis que es produeixen en aquesta indústria, canviant continguts i creant noves formes d'entreteniment per continuar aportant als nostres seguidors el que ens reclamen. És un orgull ser la primera lliga de futbol en aconseguir un assoliment com aquest i ens empeny a continuar treballant en aquesta mateixa línia".

El canal, que va començar la seva activitat el 2012, s'ha desenvolupat i gestionat de la mà de GRUP MEDIAPRO i ha anat augmentant els seus subscriptors gradualment. De fet, és també una bona mostra de la internacionalització de LALIGA ja que, a més d'Espanya, que és el país d'on procedeixen més subscriptors, Indonèsia, Mèxic, l'Índia i els Estats Units completen el top5 de països de procedència dels subscriptors del canal de YouTube de LALIGA.

Ignacio Arrola, director de Màrqueting en GRUP MEDIAPRO, destaca que "ser la primera lliga de futbol que assoleix aquest reconeixement és fruit del treball conjunt de LALIGA, YouTube i GRUP MEDIAPRO durant més de 10 anys. Estem molt contents d'haver contribuït a aquest èxit i de situar LALIGA al primer lloc del món. Des de GRUP MEDIAPRO seguirem innovant i adaptant els continguts als nous formats de consum digital i creant noves estratègies per connectar amb els fans".

Segons Cristina Delgado, responsable d'Esports i Notícies de YouTube a Espanya i Portugal, "LALIGA ha estat un exemple d'innovació i d'adopció de la digitalització. Tant MEDIAPRO com LALIGA van optar per crear un canal de YouTube exclusiu per arribar a les seves audiències globals, i els seus resultats la situen com la principal lliga de futbol en YouTube. Estem orgullosos del seu èxit".

El canal de YouTube s'engloba dins de l'ecosistema digital de LALIGA, que actualment supera els 218M de followers. El canal de YouTube és un eix fonamental per enfortir la relació directa amb els aficionats. L'estratègia se centra a reforçar els vincles amb el fan, gràcies als diferents formats de contingut.

Aquesta temporada, LALIGA ha reforçat la seva estratègia de generació i producció de vídeo curt vertical per a shorts amb l'objectiu de connectar amb els fans de futbol oferint els millors moments del campionat. Els shorts se sumen a una sòlida base de contingut al canal, on els usuaris gaudeixen dels resums dels partits de cada jornada i, a més, connecten amb altres continguts propis de la plataforma com són els recopilatoris i els vídeos de moments històrics del campionat.

De fet, aquesta temporada, el creixement també s'ha vist accelerat per la renovació completa del contingut setmanal i la inclusió de nous formats com el streaming de prèvia i narració de partits, els vlogs sobre experiències en partits especials i els videopodcast, afegint dos de nous podcast: LALIGA Talks: Contingut d'entrevistes en anglès amb jugadors i narradors i comentaristes de LALIGA; i Capitans: Podcast conduït per l'exjugador i comentarista de LALIGA Alberto García, en qui conversa amb capitans dels clubs sobre el que significa ser el líder de l'equip.