A KTM tenen marcada una prioritat, que és la d'ampliar el compromís de Pedro Acosta. Tots els pilots que componen l'estructura queden lliures a finals del 2026, com pràcticament tots els de MotoGP, i això obliga a haver d'iniciar les negociacions aviat. I si hi ha algú que és imprescindible per a la marca austríaca, és el '37', qui ha estat l'únic capaç d'obtenir bons resultats, i de ser competitiu amb una moto que clarament està lluny de les Aprilia i de les Ducati.

Els problemes econòmics han fet que no puguin evolucionar la moto, i s'han quedat molt enrere. S'han hagut de conformar amb els podis del pilot murcià, mentre Brad Binder, Maverick Viñales i Enea Bastianini estaven entre les últimes posicions. I, precisament, aquest és el motiu pel qual ‘El Tauró de Mazarrón’ ja té pràcticament presa la decisió d'abandonar l'estructura quan finalitzi el seu document de treball.

Pit Beirer 

Demana a Pit Beirer i Aki Ajo que li prometin una moto capaç de lluitar pel títol, i que li permeti superar Marc Márquez, Marco Bezzecchi, Àlex Márquez, Francesco Bagnaia, Jorge Martín i companyia. Tanmateix, no li poden prometre això, ja que les limitacions que tenen provoquen que necessitin molt de temps per poder arribar a somiar a sortir campions. De fet, el bicampió del Món, una a Moto2 i una altra a Moto3, encara no ha guanyat cap cursa a la categoria reina.

Sí que s'ha quedat a prop, i ha aconseguit molts podis en els seus dos anys a MotoGP, tant els dissabtes com els diumenges. Però Acosta no es conforma únicament amb això, i exigeix molt més. I veient que al Red Bull KTM Factory Racing Team no li poden donar el que sol·licita, ha iniciat els contactes amb altres fàbriques. Per exemple, ha estat vinculat a Honda, on no s'obliden d'ell, però l'opció més comentada és la d'unir-se al projecte de Valentino Rossi.

Valentino Rossi

‘El Doctor’ vol tenir un pilot competitiu al seu equip, ja que ni Fabio Di Giannantonio ni Franco Morbidelli han aprofitat el fet de tenir una Desmosedici. I la seva prioritat seria el crac de 21 anys, amb el qual manté una excel·lent relació, i creu que seria un reforç de luxe per al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team.

Rossi vol convertir Acosta en l'antítesi de Márquez

L'estratègia de Rossi és evident, i és que busca algú que pugui evitar que Márquez continuï arrasant, i conquerint més títols a MotoGP. I està convençut que Acosta podria convertir-se en la seva antítesi.

Però per a això, necessita tenir una moto competitiva, que és el que ‘Vale’ li ofereix amb la seva arribada al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team.