L'arribada de Marc Márquez a la factoria Ducati, de la mà de Gresini, que presentarà a l'ilerdenc al costat del seu germà Álex el pròxim 20 de gener, continua donant molt de què parlar. I és que el '93', en un intel·ligent moviment per abandonar Honda, ha anat a parar la millor moto de la graella, la ideada per Gigi Dall'Igna. Malgrat comptar amb la muntura de l'any anterior, la Desmosedici GP23, l'avantatge de les motos de la marca de Borgo Panigale, afegit al gran pilotatge del de Cervera, el tornarà a situar com un dels grans favorits per alçar-se amb un nou títol.

De fet, són molts els que posen a Márquez per davant del vigent bicampió del món, Pecco Bagnaia, o el subcampió de 2023, Jorge Martín, que pot ser un dels grans damnificats per l'arribada del català a Ducati. Una vegada finalitzada la temporada 2024, el 2025 s'obren moltes possibilitats a la graella, amb una gran quantitat de pilots que acaben contracte, la qual cosa pot generar un efecte dòmino mai abans vist en MotoGP, i que té com a principals protagonistes a dos dels espanyols, Márquez i Martín.

Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE
Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE

Jorge Martín i Marc Márquez se'l juguen

Els seus contractes amb el Pramac Racing i amb Gresini expiren el 2025, i ambdós aspiren a escalar a l'equip oficial de Ducati. Amb el seient de Pecco Bagnaia, pràcticament, assegurat, en quedarà un per cobrir, i a Borgo Panigale es paguen cars. Tant Marc com Jorge són els dos grans favorits per ocupar l'altre costat del box i convertir-se en el company de l'actual campió del món. Paolo Ciabatti ja va avisar que tindrien en compte els resultats per prendre una decisió, però tot indica que serà el '93' el que acabarà fent el salt, encara que això impliqui perdre el madrileny.

El pilot, de 25 anys, ja ha avisat en més d'una ocasió que el seu desig és el de traspuar en un equip de fàbrica, i deixar de pertànyer a una marca satèl·lit (malgrat que el Pramac disposa de l'última versió de la Desmosedici). En aquest sentit, a Ducati ja estan advertits de la possibilitat d'una fuga de Jorge Martín, en cas que no li ofereixin fer el salt a l'equip oficial.

Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse / Foto: Europa Press
Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse / Foto: Europa Press

Sens dubte, núvies no li faltaran. Als seus 25 anys aquesta ha estat la temporada que ha permès posar sobre la taula tot el potencial que atresora Martín. Ha estat capaç de pressionar Bagnaia fins a l'últim diumenge, amb actuacions estel·lars. De fet, va ser capaç de remuntar i posar-se líder durant un petit tram de temporada, però un error va acabar condemnant-lo.

Martín, o Ducati o se'n va

Així doncs, tant Marc com Jorge es barallaran per aconseguir el lloc que tots volen. Una situació que poden aprofitar la resta d'equips oficials per donar-li empara al 'perdedor'. Per a Paolo Campinotti, propietari del Pramac Racing, el fitxatge de Marc per Gresini, precisament, obeeix a això. I és que segons desprenen les seves paraules, el '93' ho té tot fet amb Ducati. "No crec que Marc hagi fet aquest moviment, el de córrer a Gresini, sense garanties. Fer un any amb un equip satèl·lit, i amb la moto de l'any anterior només per a això, em deixaria perplex", va dir l'italià a La Gazzetta dello Sport.

Paolo Campinoti, director del Primera Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press
Paolo Campinoti, director del Prima Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press

Abans, va deixar caure que el seu actual pilot, podria acabar en Honda, de la qual molts esperen que faci un gran pas gràcies a les concessions. En aquest sentit, Campinotti va assegurar que "Honda necessita un pilot jove i fort. És, d'entre els joves, el que més garanties dona", referint-se a Jorge Martín.