Jordi Cardoner, vicepresident primer del Barça i responsable de l'àrea social, ha fet balanç de la temporada en la seva parcel·la i ha destacat com a gran èxit el rècord de nens que han assistit al Camp Nou de manera gratuïta aquest any. El vicepresident blaugrana ha tret pit de tots els èxits de la seva àrea i s'ha marcat reptes futurs.

Els programes de l'àrea social han portat 72.252 nens a veure gratis el Barça. La gran medalla d'aquesta temporada per a Cardoner, que exhibeix sense complexos. Aquesta mesura ha portat el Barça a liderar a nivell europeu la llista de nens als estadis sense pagar, cosa que ha suposat una mitjana de 3.500 per partit.

A banda d'això, dels 141.640 socis registrats aquest any, hi ha hagut un augment de fins a tres punts de les dones, i les sòcies ja suposen un 27% de la massa social del club. Cardoner també ha explicat que el 93% dels socis són de Catalunya, cosa que reforça la catalanitat del club.

Sobre els serveis bàsics als socis, Cardoner ha posat sobre la taula la millora costant del club. Els socis estan cada vegada més integrats i més ben cuidats: l'atenció al soci rep 500 trucades al dia de mitjana, s'han gestionat 122.464 correus electrònics, l'impuls tecnològic ha progressat (tramitacions online, aplicació, Wi-Fi al Camp Nou i revista multimèdia).

Precisament el vicepresident blaugrana ha explicat com la xarxa sense fil instal·lada aquesta temporada a l'estadi ja ha tingut una cobertura de 15.000 a 20.000 persones per partit. I això ha suposat un rècord de 2,5 milions dispositius connectats a la xarxa. Les dades, són comparables amb la popular competició de la Super Bowl nord-americana.

També ha parlat sobre l'operació contra el frau impulsada aquesta temporada i de la gran eficàcia que ha tingut.

La consolidació dels desplaçaments, amb 700.000 euros per subvencionar els viatges i la gestió del club que "funciona a un nivell notable". Per exemple, ha destacat els 5.000 aficionats (rècord) que van portar a Sevilla en la final de la Copa de Rei.

També mostrant els vuit partits d'aquesta temporada amb més de 90.000 espectadors i un pla estratègic social que cada any és més ambiciós. Sobre l'abonament al camp, que ha ajudat a aquesta gran xifra d'assistència, ha comparat els 140 euros que es paguen per un lloc a la tercera graderia al Camp Nou, amb els 245 que fa pagar el Reial Madrid, els 601 del Manchester United i els 650 de la Juventus.

Finalment sobre les novetats de cara a la temporada 2019/20, Cardoner ha anunciat l'acord amb les empreses restauradores en els dies de partit, en el qual els socis tindran un 25% de descompte. I ha acabat explicant que hi haurà un nou telèfon d'atenció al soci, que serà més ràpid i efectiu.