Després de la patida victòria del Barça contra el Rayo Vallecano, on Joan García va tornar a erigir-se com l'heroi sota pals, el porter ha llançat una advertència que ressona amb força al vestidor, ja que si l'equip no recupera el control al centre del camp, el pròxim duel contra l'Atlético de Madrid podria acabar en un nou desastre culer.
El mur de Joan García, salvador davant el Rayo
Joan García no només està signant una temporada històrica amb 13 porteries a zero, sinó que s'ha convertit en el termòmetre emocional del projecte de Hansi Flick. El porter català va ser decisiu per lligar els tres punts davant el Rayo. Tanmateix, lluny de l'eufòria, Joan hauria expressat internament la seva preocupació per la fragilitat defensiva que neix d'una medul·lar que, per moments, perd el control del partit i deixa la rereguarda exposada.
Per al porter, el Barça no pot permetre's el desordre mostrat en les últimes de lliga. La lectura és que davant un rival de l'entitat de l'Atlético de Madrid, dependre exclusivament dels reflexos del porter és una estratègia de massa risc. García ha demanat més control i jerarquia a la sala de màquines, instant els seus companys a reduir les distàncies entre línies per evitar aquelles transicions letals que tant de mal van fer en l'anada de la Copa del Rei.
Un nou examen al Metropolità
Hansi Flick haurà de recollir el guant del seu porter en una setmana clau. Després de la victòria del Reial Madrid, el tècnic alemany sap que en lliga el marge d'error és mínim. L'objectiu de Flick ara és blindar el sistema defensiu, reforçant la pressió després de pèrdua perquè Joan García no hagi de realitzar intervencions miraculoses en cada partit.
El partit contra l'Atlètic no és només un enfrontament pels punts, sinó un duel que ve molt marcat pels antecedents recents. Amb l'equip madrileny venint de perdre el derbi davant el Reial Madrid, arriba amb la necessitat de recuperar sensacions de cara a la Champions. Joan García ha marcat el camí amb què la victòria al Metropolitano passa per dominar la pilota i abaixar el ritme del matx. Si el Barça no aconsegueix imposar aquest canvi de cara que reclama el seu porter, els tres punts i el pas a les semifinals de la Champions podrien estar en greu perill.
