A vegades un gol et pot canviar la vida. Però no és el cas de Jeffrén Suárez. Aquest veloç extrem hispano-veneçolà criat a La Masia va ser l'encarregat de signar la cinquena diana de la maneta que el Barça de Pep Guardiola va endossar al Reial Madrid de José Mourinho el 29 de novembre de l'any 2010. Des de llavors, la seva carrera ha fet baixada.

Jeffrén va debutar amb el primer equip del Barça en uns setzens de final de la Copa del Rei contra el Badalona l'any 2006, però no va assolir la Primera Divisió fins el 2009, quan Guardiola li va donar l'oportunitat de comptar amb minuts davant del Mallorca. La Lliga ja estava sentenciada.

El curs següent arribaria el debut a la Champions i també al Mundial de Clubs, torneig en el qual va participar per intentar capgirar la final contra Estudiantes de La Plata. La seva participació, en major o menor mesura, va permetre que el Barça remuntés el partit i aconseguís un sextet històric.

La temporada 2010/11, la del cinquè gol al Reial Madrid, va ser l'última de Jeffrén al Camp Nou. A l'estiu el Barça el va traspassar a l'Sporting de Portugal a canvi de 3.750.000 euros, xifra que el club portuguès no amortitzaria en cap moment.

A Lisboa l'extrem no va trobar mai el seu lloc i, després de dos cursos irregulars, va marxar gratis al Valladolid, que en aquell moment era a Primera. Amb els castellans només va disputar 11 partits i va acabar baixant a Segona, on sí que seria important disputant 36 encontres.

I de Zorilla, a Bèlgica. Jeffrén va provar fortuna al KAS Eupen, primer, i al Grasshoppers suís, després. El curs passat va fitxar per l'AEK Larnaca xipriota i ara, una temporada després, torna a canviar d'equip. El seu nou destí -i últim fins ara- és l'Slaven Belupo de Croàcia. 

Jeffrén segueix recorrent Europa, però pels culers sempre serà l'home que va aconseguir el cinquè gol contra el Reial Madrid en aquella històrica nit del 2010.