Després de superar el 2019 a Espanya el nombre de llicències del seu "germà gran", el tennis, i d'experimentar l'any passat el creixement més important de la seva història quan esportistes federats, el pàdel s'està convertint en un fenomen global, gràcies en part a l'aparador que li brinda una competició, creada i gestionada des del nostre país, com el World Padel Tour.

La seva condició d'esport segur en temps de pandèmia, unida a l'enorme interès que desperta el World Padel Tour a nous mercats que ja acullen proves del circuit com són el Regne Unit, Dinamarca, els Països Baixos i Suècia, entre altres països, s'ha traduït en noves oportunitats de negoci per als seus patrocinadors.

Al voltant d'aquest circuit pioner s'ha anat generant un ecosistema d'empreses espanyoles, que ha cristal·litzat en la creació d'un clúster internacional del pàdel, amb seu en Sant Quirze del Vallès (Barcelona), i que compta entre els seus associats a firmes de prestigi com a Star Vie, una de les marques que més creixement ha experimentat en els últims anys de la mà del World Padel Tour.

Des de les seves instal·lacions recentment ampliades en Azuqueca de Henares (Guadalajara), la producció del primer fabricant de pales 'quilòmetre zero' d'Espanya s'ha multiplicat per mil, passant les 1.000 pales fabricades al mes el 2015 a les 120.000 anuals previstes per a aquest any.

El cas de Star Vie no és l'únic, ja que, mentre alguns espònsors tècnics del WPT com Bullpadel no només han aconseguit mantenir la seva facturació anual entorn dels 30 milions d'euros, sinó que han ampliat clarament aquesta barrera malgrat les restriccions causades per la pandèmia; altres, com el també fabricant de pales Nox, el constructor de pistes PadelGalis o la plataforma de comerç electrònic Padel Nuestro, han pogut diversificar el seu negoci arran de l'expansió internacional d'aquest esport i de les oportunitats de networking sorgides en els tornejos WPT amb creixements del 124, el 138 i el 253%, respectivament, entre 2016 i 2020.

Menció a part mereixen les xifres de Playtomic, patrocinador oficial del circuit que, a través de la seva plataforma de reserves de pistes, ja és present en 4.500 clubs i supera el milió d'usuaris actius a 34 països.

Més enllà d'aquestes xifres, la millora en els valors de marca de les empreses que confien i aposten per World Padel Tour fan que el retorn de la inversió en el circuit sigui més que assegurat, tal com revela un estudi de la consultora Relevance, que conclou que els patrocinadors del WPT poden experimentar una millora de fins a 10 punts percentuals en aspectes com el coneixement suggerit, la consideració del client, la intenció de compra o la taxa de recomanació. Una dada que certifica la condició del circuit com a eix vertebral d'un ecosistema 'made in Spain' que continua conquerint el món.