Parlar de Iago Aspas és fer-ho d'una de les grans llegendes del futbol espanyol en els últims anys. És l'ídol i l'emblema del Celta de Vigo, on ha jugat durant pràcticament tota la seva carrera, a excepció d'un breu periple de dos anys en altres clubs. El problema és que el temps no perdona, i als seus 38 anys, és evident que ja no està en el seu millor moment. De fet, ha deixat de ser titular habitual en els sistemes de Claudio Giráldez.

Ja ni tan sols és la referència ofensiva de l'equip, una responsabilitat que ha recaigut en Borja Iglesias, i les seves xifres estan lluny de ser les esperades. Ha disputat menys de la meitat dels minuts, i tan sols ha aconseguit un total de set gols i de sis assistències entre totes les competicions. Unes estadístiques acceptables, considerant els pocs partits que ha jugat des de l'inici, però que estan molt lluny de les que va aconseguir fa uns anys.

Claudio Giraldez

De manera inevitable, aviat haurà de dir adeu a Balaídos, i cada vegada sembla més probable que aquest moment arribi aquest estiu. Perquè finalitza contracte el 30 de juny, i no hi ha constància que hi hagi converses amb la directiva per ampliar aquest compromís. El futbolista sembla tenir pràcticament decidit que ha arribat l'hora de sortir, i deixarà un buit enorme al vestidor, pràcticament impossible d'omplir.

L'afició del Celta es prepara per a acomiadar-se del seu capità, i com asseguren a ‘El Desmarque’, han iniciat la recerca d'un successor de garanties, una tasca molt complicada. Aspas, per la seva banda, encara té alguns dubtes. I és que ha rebut algunes ofertes de destins exòtics, com la Major League Soccer o la Saudi Pro League, on podria signar un últim contracte astronòmic abans de penjar les botes, i percebre un sou impressionant.

Però l'opció de retirar-se definitivament també volta pel cap de l'ex del Liverpool i del Sevilla, després d'una trajectòria espectacular, amb gairebé dues dècades competint en l'elit.

La prioritat d'Aspas, acomiadar-se del Celta per la porta gran

Aspas té clar que està vivint els seus últims mesos al Celta, però vol acomiadar-se per la porta gran. I la millor manera és tornar a classificar l'equip gallec a competicions europees.

A més, encara són vius a l'Europa League, on tindran una eliminatòria molt complicada a vuitens de final, contra l'Olympique de Lió. No obstant això, el somni de tornar a arribar a semifinals, com van fer el 2017, és més viu que mai.