Els mitjans de comunicació de Catalunya es comprometen a donar més visibilitat a l'esport femení. Aquest divendres s'ha presentat la campanya T'ho estàs perdent, una iniciativa impulsada pel Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la secretaria general de l'Esport del Govern de la Generalitat, l'Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) que pretén promoure la presència de dones esportistes als mitjans del país.

ElNacional.cat és un dels 86 mitjans que s'han adherit a la iniciativa. Tot, per contribuir a avançar cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics sobre l'esport femení i posicionar-lo com un contingut d'interès capaç de generar grans audiències.

L'elit femenina, protagonista de la campanya

Sota el lema "Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle"; la campanya compta amb cinc esportistes d'elit de Catalunya: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona de motociclisme Laia Sanz, la jugadora del Barça femení Alexia Putellas i la tricampiona d'Europa de bàsquet Laia Palau, així com la rècord del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente.

Totes elles són les protagonistes d'una campanya publicitària que s'emetrà als mitjans públics i privats fins al 14 de febrer. L'objectiu, com dèiem, és avançar cap a una cobertura equilibrada i consolidar la creixent audiència de l'esport femení, però també fomentar la presència paritària de periodistes en redaccions i en espais d'opinió i tertúlies esportives.

2020, any femení

L'acte, que ha tingut lloc a la Casa Milà de Barcelona, ha comptat amb la presència del president del CAC, Roger Loppacher; la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; el secretari general de l'Esport, Gerard Figueras; la presidenta de l'ICD, Laura Martínez, i també la jugadora de l'Uni Girona Laia Palau.
 

acte esport femeni sergi alcazarSergi Alcàzar

Palau, que aquest dijous va derrotar amb el seu equip l'Arka Gdynia en partit d'Eurolliga, ha destacat que cal donar molta visibilitat a l'esport femení per tal que les més joves vegin que s'hi poden guanyar la vida. "Hi ha moltes dones que s'estan enganxant a l'esport femení i és important que tinguin referents", ha dit.

"Les dones no tenim les mateixes oportunitats i això no és una reivindicació, és una realitat. Estic orgullosa del que hem aconseguit. Si volem que l'esport sigui important per a la societat, cal fer iniciatives socials com aquesta. Cal donar valor al nostre producte, si s'aconsegueix és més fàcil de vendre. Si els mitjans ens donen seguiment, segurament trobaran temes molt interessants", ha afegit.