Els esportistes no podran patrocinar activitats relacionades amb el joc i les cases d'apostes en estadis, instal·lacions o recintes esportius de qualsevol tipus. I tampoc es podran fer ressò d'elles en samarretes o equipaments esportius.

Aquesta és una de les premisses que s'inclouen en l'esborrany del reial decret de Comunicacions Comercials de les activitats del joc, que ha presentat el Ministeri de Consum al febrer després d'escoltar la societat civil, les institucions i els grups polítics, i que destaca que hi ha una "preocupació compartida per l'augment de el joc d'apostes en la vida de generacions joves com a forma d'oci".

El text serà presentat pel ministeri que dirigeix ​​Alberto Garzón a la Comissió Europea amb les noves modificacions que ha patit el text després de la preocupació mostrada pels grups parlamentaris sobre els riscos que implica la sobreexposició a la publicitat d'apostes i jocs d'atzar a través dels mitjans de comunicació de masses i Internet.

De Jong Morales Griezmann Llevant Barca EFE

El Llevant, amb publicitat de 'Betway' a la samarreta

En la nova versió de l'esborrany de Consum destaquen aquests nous passos:

  • Els anuncis d'apostes en ràdio, TV i plataformes d'intercanvi de vídeo únicament podran emetre entre la 01.00h i les 05.00h
  • Es prohibeixen les promocions de captació de clients (bons de benvinguda)
  • No serà admissible el patrocini en samarretes o equipaments esportius
  • La publicitat dels operadors de joc no podrà anar dirigida directament o indirectament a les persones menors d'edat ni podran ser destinades a la persuasió o incitació a el joc d'aquest col·lectiu
  • La publicitat ha d'incloure l'advertiment que les persones menors d'edat no podran participar en activitats de joc amb advertències com "menors no", "+18" o similars
  • Els contractes de patrocini en què participen operadors de joc subscrits abans de l'aprovació del reial decret s'adaptaran al que preveu el termini de tres mesos des que entri en vigor
  • Les entitats que publicitin a operadors de joc en xarxes socials amb perfil d'usuari només podran fer-ho en aquelles que disposin de mecanismes per evitar que aquestes comunicacions es dirigeixin a menors d'edat