El Gran Premi d'Aragó no va acabar amb la bandera de quadres de diumenge. El dilluns posterior a la cursa es va convertir en una jornada crucial gràcies a un test oficial en MotorLand que va revelar els pròxims moviments estratègics de Ducati. La notícia va estar en una nova configuració aerodinàmica i un xassís renovat dissenyat per l'enginyer en cap Gigi Dall'Igna, que sembla decidit a donar-li a Pecco Bagnaia les eines necessàries per retallar l'avantatge de Marc Márquez.

La gran novetat va ser el nou carenat de la Desmosedici GP25. Aquesta modificació aerodinàmica està pensada per fer la moto més estable, dòcil i predictible. I va ser posada a prova pels tres pilots oficials de Ducati: Bagnaia, Márquez i Fabio Di Giannantonio.

Les sensacions van ser dispars. Bagnaia, actual campió del món, no va ocultar les seves sensacions positives. "Ha estat el test més positiu de tota la temporada", va afirmar. "M'ha agradat molt el nou carenat i estic desitjant fer més voltes amb ell". L'italià veu en aquesta evolució la possibilitat de recuperar competitivitat en una temporada on Márquez ha sorprès per la seva ràpida adaptació.

Marc Márquez Ducati / Foto: EFE

La nova proposta de Gigi Dall'Igna afavoreix Pecco Bagnaia

Al contrari, Marc Márquez va ser més reservat. Encara que va provar el nou xassís i el paquet aerodinàmic, les seves impressions van ser més fredes. "Cal analitzar-ho bé, provar-lo en una altra pista i introduir-lo a poc a poc", va dir el pilot de Cervera. Márquez no va aconseguir millorar el seu millor temps del cap de setmana, encara que va quedar a només mil·lèsimes, i sospita que l'excés de goma en l'asfalt del test va poder distorsionar les seves conclusions. En altres paraules, aquesta nova configuració sembla afavorir més Pecco que Marc.

Gigi Dall'Igna / Foto: Europa Press

Val a dir en aquest punt que cada pilot de Ducati només pot homologar un paquet aerodinàmic per temporada. Per això, decidir quan i com aplicar aquest canvi és una decisió tàctica de gran pes. Bagnaia sembla disposat a apostar ja pel nou disseny. Necessita que passin coses per intentar apropar-se al seu company. Márquez, per la seva part, dubta entre fer-ho ara o esperar al test de Misano. I encara que ell mateix admet que potser "sigui massa tard", sembla que correrà el risc.