Després de l'aturada de seleccions, el Barça torna a la Champions League. L'equip dirigit per Hansi Flick s'enfrontarà al Galatasaray a les 21:00 hores a Turquia. Els blaugrana, que arriben després de golejar el Getafe, buscaran la victòria en un camp molt complicat, però mirant de reüll la següent jornada contra el vigent campió de la competició, el PSG de Luis Enrique.
👋 Fins aquí el directe!
✍️ CRÒNICA | Un Barça amb molta personalitat reacciona a temps i goleja el Galatasaray amb una exhibició (1-4)
Ni l'ambient infernal de l'Ali Sami Yen ni el gol afortunat i injust de Batrakov han pogut amb un Barça que ha començat la temporada com una autèntica piconadora. Els blaugrana, amb un futbol d'una altra galàxia, han atropellat el Galatasaray, al qual han golejat per 1-4, amb dianes de Cancelo, Fermín López, Gordon i Adeyemi, una exhibició que han liderat Pedri i Rodri, espectaculars a la sala de màquines, i Lamine Yamal, que ha tret la vareta màgica per assistir en l'1-2 i en l'1-3.
🔴FINAL DEL PARTIT A ISTANBUL (1-4)
Possessions interminables del Barça.
⏱️ 3 minuts de temps afegit.
Adorm el partit del Barça. Una altra exhibició dels homes de Hansi Flick.
🟨 Targeta groga a Sallai, gairebé taronja, per una entrada sobre Gabriel Jesus.
❗❗ Espectacular centrada de Lamine amb la dreta i un defensa treu sota pals la rematada d'Adeyemi.
❗ Rematada creuada de Gabriel Jesus que Çakir treu de manera solvent. L'assistència tornava a ser de Lamine Yamal.
🔄 Canvi al Barça: entra Gavi; surt Fermín.
🔄 Canvi al Galatasaray: entra Nhaga i marxa Torreira.
🚑 Lesionat Lucas Torreira. El pivot uruguaià s'havia estirat a la gespa, tot i que pot sortir pel seu propi peu.
Reclama penal Adeyemi. L'àrbitre diu que s'aixequi.
🧤 Gran intervenció de Joan Garcia tallant l'atac d'Osimhen. El porter de Sallent ha sortit fins a la frontal de l'àrea per tallar la jugada.
🔄 Canvis al Barça: entren Koundé i Bernal; surten Pedri i Eric Garcia.
Demana el canvi Pedri.
❗ Lamine Yamal busca el cinquè, tot i que no s'ha apropat a la porteria.
🔄 Canvi al Galatasaray: entra Sallai i surt Yilmaz.
⚽ GOOOOOOOL D'ADEYEMI (1-4)
Karim Adeyemi amplia encara més el marcador a Istanbul. Gran definició rasa de l'alemany poc després d'haver entrat al camp.

🟨 Targeta groga a Rafael Leao per una entrada rigorosa damunt Eric Garcia.
Ha entrat molt actiu Adeyemi, aportant un punt anàrquic des de la banqueta,
Gran segona meitat del Barça. El Galatasaray no olora la pilota.
🔄 Canvis al Barça: entren Adeyemi i Gabriel Jesus; surten Gordon i Olmo.
🔄 Canvis al Galatasaray: entren Sané, Ugochukwu i Sara, surten Mario Lemina, Yunus Akgün i Batrakov.
⚽ GOOOOOOOOOL DE GORDON (1-3)
Aquesta segona part és un recital de Lamine Yamal. Una altra jugada maradoniana pel costat dret que, tot i els rebots, acaba amb una centrada directa a Gordon, el qual posa el tercer dels blaugrana al marcador.

⚽ GOOOOOL DE FERMÍN (1-2)
Lamine Yamal, que a aquesta segona part s'està fartant de posar caramels als seus companys, troba el cap de Fermín al punt de penal per capgirar el marcador.

❗ Lamine Yamal posa una centrada amb la seva senya d'identitat, però Gordon no és capaç d'enviar-la a guardar.
🟢 COMENÇA LA SEGONA PART (1-1)
🔴 FINAL DE LA PRIMERA MEITAT. EMPAT AL MARCADOR (1-1)
Ara és Olmo qui ho intenta des de lluny. Gran final de primera meitat del Barça.
❗ Gordon que busca el segon. Gran rematada creuada que obliga la magnífica intervenció de Çakir.
⏱️ 3 minuts d'afegit.
❗ Ho prova des de lluny Gordon i Çakir l'atura en dos temps.
⚽ GOOOOOOOOL DEL BARÇA (1-1)
Cancelo, la principal amenaça ofensiva del Barça, empata el partit. Després d'un parell de rebots, li cau la pilota a l'àrea i la creua de manera sublim.

Centrada perillosa de Cancelo que no acaba de trobar rematador. Molt atent el porter del Galatasaray.
El Barça necessita més calma a l'hora de construir els seus atacs. Hi ha massa precipitació per trobar l'empat com més aviat millor.
L'absència de Rodri, que de moment té un paper discret a l'encontre, s'està fent notar al verd.
⚽❌ Gol anul·lat per fora de joc. Se salva el Barça.
💻 El VAR està revisant l'acció.
⚽ GOL DEL GALATASARAY (2-0)
Arriba la segona diana del Galatasaray. Osimhen, líder del conjunt turc, remata un córner per duplicar la avantatja.

Qualsevol pèrdua de pilota del Barça genera una transició perillosa del Galatasaray. Els blaugrana han de vigilar on i quan perden la pilota.
Ja es trobava a faltar un arbitratge contrari al Barça en partits de Champions...
Quan millor estava el Barça, ha estat el Galatasaray qui s'ha avançat en el marcador.
⚽ GOL DEL GALATASARAY (1-0)
Després del possible penal sobre Gordon, el Galatasaray surt en tromba per muntar el contraatac. La pilota troba a Batrakov a la frontal de l'àrea que envia la pilota al fons de la xarxa.

Reclama penal Gordon, l'àrbitre diu que no hi ha res.
❗ Gran rematada de Cancelo i bona resposta de Çakir que evita el gol.
Molta intenció del Barça, però falta que els blaugrana estiguin encertats en l'última rematada.
❗ Dani Olmo l'ha tingut amb el cap. Lamine Yamal posa una centrada al punt de penal i el futbolista de Terrassa no aconsegueix dirigir-la a porta.
Intenta el Galatasaray tenir alguna possessió llarga.
Els minuts de Pedri són un espectacle.
❗ Rematada mossegada de Fermín des de la frontal de l'àrea, la primera de l'andalús.
❗ Primera ocasió clara del partit. Gran assistència de Pedri i Gordon defineix massa centrat. Era molt clara.
Centrada de Gordon que no troba rematador. Ho continua intentant el Barça.
Tot i l'envestida blaugrana, el Galatasaray no recula. Pressió alta i molta personalitat a la gespa per part del conjunt turc.
S'encara Lamine Yamal amb Mario Lemina. El futbolista gabonès ha tombat la perla culer després que aquest hagués efectuat la rematada.
Ho prova Lamine Yamal. El xut marxa molt amunt.
Arribades constants del Barça davant la línia defensiva avançada del Galatasaray. De moment, anul·lades per fora de joc.
Control blaugrana tot i la pressió local. Molt soroll a l'infern turc.
Gran ocasió de Dani Olmo invalidada per fora de joc. Pedri havia habilitat al davanter culer d'avui.
El Barça ha començat el partit dominant amb solvència. Volen calmar l'ambient a través de la pilota.
Com era d'esperar, ambient espectacular a l'estadi turc.
🟢 COMENÇA EL PARTIT (0-0)
⚽ Cinc minuts perquè comenci a rodar la pilota al RAMS Park.
Pau Cubarsí també va parlar en la roda de premsa prèvia al partit. El defensa blaugrana va recordar el seu duel amb Osimhen en el seu debut a la Champions contra el Nàpols. Aquell dia, el català va aconseguir frenar un dels millors davanters del món i ja va deixar entreveure el nivell que ha acabat demostrant amb la samarreta del Barça.
"Ens vam enfrontar amb Osimhen fa molt, en el meu debut. Ens esperem un rival en atac amb les idees clares. Estan al seu camp i hem d'estar molt atents." 🎙️ Pau Cubarsí, en la prèvia del Galatasaray-Barça https://t.co/xWUwma4gpz
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 12, 2026
El RAMS Park presentarà un ambient espectacular, amb una afició turca que es caracteritza per la seva passió i intensitat. Això sí, el Barça no estarà sol. Gairebé 900 aficionats blaugrana, entre socis i penyistes, s'han desplaçat a Istanbul per donar suport a l'equip en el primer partit fora de casa de la Champions d'aquesta temporada.
Gairebé 900 socis, sòcies i penyistes acompanyaran el Barça a Istanbul 💪 https://t.co/4bwRqt2o2L
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 13, 2026
Hansi Flick, en la roda de premsa prèvia al partit, va advertir de les dificultats que es trobarà el Barça davant del Galatasaray. El tècnic alemany també va destacar l'ambient que es viu a l'estadi turc i va assegurar que l'equip ha d'estar preparat per afrontar el repte: "El d'aquí és un dels millors ambients del món. És increïble. I han millorat molt l'equip, sobretot en atac. Hem d'estar junts i defensar com un equip".
"El d'aquí és un dels millors ambients del món. És increïble. I han millorat molt l'equip, sobretot en atac. Hem d'estar junts i defensar com un equip." 🎙️ Hansi Flick, abans del Galatasaray-Barça https://t.co/sp4m1mitIg
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 12, 2026
L'estadi del Galatasaray, el RAMS Park, s'ha guanyat la fama de ser un infern per la passió que demostren els aficionats del quadre turc. Aquest ardor que mostra el respectable cap al seu equip es nota dins el camp. La darrera derrota a casa del Galatasaray va ser dia 22 d'abril, quan el Gençlerbirliği els va eliminar de la copa turca.

Al llarg de tota la història, hi ha hagut vuit futbolistes que han vestit tant la samarreta del Barça com la del Galatasaray. Juntament amb el ja mencionat Gündoğan, altres noms a destacar són Iñaki Peña, que va estar cedit al club otomà durant el curs 2021/22; Giovanni dos Santos, que va passar un any per terres turques; Frank De Boer, que va passar del conjunt blaugrana al Cimbom; Arda Turan, que va tornar al club que el va veure créixer per acabar la seva carrera; i Gheorghe Hagi, llegenda romanesa que va cremar els seus darrers cartutxos a l'estret del Bòsfor.

Una de les característiques que té aquest Galatasaray és la pólvora que atresora a la davantera. Juntament amb Víctor Osimhen, que ja s'ha convertit en la cara visible d'aquest equip, els turcs van incorporar aquest mercat estival a Rafael Leão, extrem esquerre pel qual van pagar 38 milions d'euros. A més, una altra peça important en aquest atac és Leroy Sané, tot i que diversos mitjans turcs apunten que les autoritats del club no estan gaire satisfetes amb el seu rendiment.
𝐑𝐎𝐀𝐑! 🦁 https://t.co/8p3GF86cdc
— Galatasaray SK (@GalatasaraySK) October 9, 2026
Marco Guida serà l'àrbitre principal de l'encontre. El darrer cop que el col·legiat italià va dirigir un partit del Barça va ser la temporada anterior, quan a la tornada dels octaus de final de la Champions League els blaugrana van visitar al Newcastle. El partit va acabar amb empat a 1 gràcies a un gol de Lamine Yamal de penal al temps afegit. Com a curiositat, Anthony Gordon defensava la samarreta de les garses.

El Barça tornarà a veure's les cares amb İlkay Gündoğan. Encara que el migcampista només va vestir la samarreta blaugrana una temporada, va tenir un paper plau durant el curs 2023/24. Sota les ordres de Xavi, l'exjugador de Borussia Dortumund i Manchester City fou un mentor clau per jugadors com Pedri, Gavi o Fermín.

El darrer cop que el Barça va visitar el temple del Galatasaray va ser al curs 2021/22, tot i que aquella ocasió es van veure les cares als octaus de final de l'Europa League. En aquella visita a l'antiga Constantinoble, el conjunt blaugrana va haver de remuntar el gol inicial de Marcao de córner. Primer Pedri i després Aubameyang van ser els encarregats de capgirar el marcador (1-2), classificant el Barça als cuarts de final.

Com era d’esperar, Osimhen entra a l’onze titular. La defensa blaugrana haurà d’estar molt atenta al davanter nigerià i a Rafael Leao, que partirà des de la banda esquerra. Futbolistes com Gündogan, ex del Barça, i Sané començaran el partit a la banqueta.

11 DEL GALATASARAY:
Çakir; Yilmaz, D. Sánchez, Jakobs, Elmali; Lemina, Torreira, Batrakov; Akgün, Osimhen, Rafael Leao.
📢 FC Barcelona karşısında ilk 11’imiz ve yedeklerimiz! 👇 #GSvFCB #UCL https://t.co/IKsGETVZIS
— Galatasaray SK (@GalatasaraySK) October 13, 2026
Hansi Flick aposta per sortir sense un 9 pur; Dani Olmo ocuparà la posició de davanter des de l'inici, mentre que Fermín es col·locarà a la mitjapunta. João Cancelo torna a l'alineació, juntament amb Pedri i Cubarsí, que van descansar al darrer partit de Lliga contra el Getafe.

11 DEL BARÇA:
Joan Garcia: Eric; Cubarsí, Gerard Martín, Cancelo; Pedri, Rodri, Fermín; Lamine Yamal, Olmo, Gordon.
📋 𝗢𝗡𝗭𝗘 𝗜𝗡𝗜𝗖𝗜𝗔𝗟 ⭐️ #GalatasarayBarça #UCL https://t.co/Sx3is41dV9
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 13, 2026
Pel que fa al Galatasaray, el conjunt d'Istanbul rebrà els blaugrana com a líder de la Superlliga turca, havent perdut únicament un partit des que va arrancar la competició regular (4-0 contra el Trabzonspor). El darrer partit disputat pel quadre otomà va ser divendres passat, quan dos gols de Barış Yilmaz i Mario Lemina al descompte van rompre la igualada amb el Kasimpasa (3-1).
Griddy time! 🕺 https://t.co/XBnDflkxBK
— Galatasaray SK (@GalatasaraySK) October 9, 2026
El Barça arriba a la cita europea amb un ple de victòries en totes les competicions (vuit a Lliga i una a Champions). La darrera va ser el passat dissabte al Spotify Camp Nou contra el Getafe, passant per sobre d'una de les defenses més compactes de tota la competició (3-0). En aquell xoc, Gabriel Jesus va suplir amb garanties la baixa de Raphinha, firmant el segon gol de la tarda.

Torna la Champions League després de l'aturada de seleccions. El Barça visita un dels estadis més calents de tota la competició continental, el RAMS Park del Galatasaray. El conjunt dirigit per Hansi Flick buscarà sortir de l'infern turc amb la segona victòria consecutiva en aquesta torneig, després d'haver golejat al Feyenoord.

