A posteriori és molt fàcil dir-ho, però de la gran compra que Florentino Pérez va fer durant tres estius consecutius al Brasil, dos dels futbolistes fitxats han resultat en autèntics cracs mundials i un d'ells un fracàs absolut. Entre 2018, 2019 i 2020, el Reial Madrid es gastava 120 milions d'euros en tres desconeguts que avui ja coneix tothom.

Vinícius Júnior l'any 2018, per 45 milions, Rodrygo, el 2019, per 45 milions més i Reinier Jesús, el 2020, per 30 milions d'euros, van creuar l'oceà Atlàntic per unir-se a l'entitat blanca. El desenvolupament de les carreres dels dos primers, no cal dir-ho, ha estat un èxit rotund, mentre que en el tercer dels casos, el de Reinier, el projecte de futbolista en què s'anava a convertir s'ha anat perdent pel camí entre cessions.

Reinier Flamengo EuropaPress
Reinier Jesús, celebrant un gol durant els seus dies al Flamengo / Foto: Europa Press

El Reial Madrid tira la tovallola amb Reinier Jesús

Reinier va arribar a Espanya l'1 de gener de 2020 i 8 mesos més tard tornava a fer les maletes per embarcar-se en una cessió de la mà del Borussia Dortmund. Al Signal Iduna Park mantenia el seu estatus de jove promesa mundial, i més després de ser fitxat amb només 18 anys pel Reial Madrid, però un tal Erling Haaland, també nou fitxatge aleshores del club alemany, el va eclipsar totalment.

Devaluat per la seva falta de protagonisme, va arribar al Girona també a mode de cessió durant la temporada 2022-23. Al conjunt català, sota les ordres de Míchel, va començar sent important, però a poc a poc va perdre protagonisme davant la irrupció d'una altra jove promesa com ho és Rodrigo Riquelme. 

Reinier Jesús Girona FC / Foto: Europa Press
Reinier Jesús, durant un partit amb el Girona FC / Foto: Europa Press

Amb tot, és durant la present campanya que la paciència del Reial Madrid s'ha exhaurit. Reinier Jesús arribava a un recentment ascendit a la Serie A com ho és el Frosinone durant els darrers minuts del mercat de fitxatges estival de 2023. A priori, havia de ser la cessió definitiva per rellançar la seva carrera en una plantilla modesta, però, com a Girona durant la temporada anterior, va començar bé la temporada i va acabar sent oblidat. En total, són només 23 partits els que ha pogut disputar a Itàlia, marcant 3 gols i repartint dues assistències. Per aquesta raó, ara que Reinier tornarà al Santiago Bernabéu després d'una nova cessió per oblidar, el Reial Madrid ha decidit tirar la tovallola amb un jugador que, tot i que encara té 22 anys, sembla haver complert el seu cicle al club. El diari As assegura que des del club es busca un traspàs, però serà complicat que cap club pagui per un jugador que no ve jugant.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!