Hansi Flick ha comparegut aquest dissabte en roda de premsa prèvia al partit contra la Reial Societat. Un dels temes centrals, com no pot ser d'una altra manera, ha estat la marxa de Dro Fernández, que té la intenció de sortir del club en aquest mercat d'hivern. El tècnic alemany ha evitat parlar directament del jugador gallec, però ha deixat clar que el club i ell mateix respectaran les decisions personals: “Ja en parlarem quan estigui fet. Ara no és el moment. Estem en el món del futbol i a vegades passen coses. Pots no estar d’acord amb el que fa un jugador, però parlem de nois de 17 o 18 anys, són adults i poden prendre decisions. Hi ha gent al seu entorn que els pot influir, i això és tot el que puc dir ara”, ha afirmat Flick, mostrant certa contenció davant la situació mediàtica.

Flick reclama compromís total als jugadors del Barça

Tot i la discreció sobre Dro, el tècnic ha aprofitat per insistir en la filosofia que vol transmetre al grup. La constància i la dedicació diària són clau. “És el que vaig dir als jugadors abans del partit contra el Racing. L’èxit no està fet, s’aconsegueix cada dia, en cada entrenament i en cada partit. L’actitud i la mentalitat són el que ens porta a guanyar i el que hem de mantenir per donar el màxim als nostres aficionats”, ha assegurat. Flick també ha llançat un missatge clar als joves de la Masia: “Quan arriben jugadors amb potencial, tenim un pla per veure com entrenen, la seva actitud, el seu rendiment i si són professionals. Estem en un gran equip i no és fàcil tenir minuts. Cada entrenament amb aquests jugadors et fa millor, i quan mereixen jugar, juguen. Si vols jugar pel Barça has de fer-ho al 100%. Has de viure per aquests colors. I això és el que vull veure en els jugadors", ha explicat.

Dro marxarà del Barça en aquest mercat d'hivern  / Foto: FC Barcelona

Flick parla de Bernal, Ter Stegen o Raphinha

El tècnic alemany ha parlat també de la rotació entre Ferran Torres i Lewandowski, i de la importància de la profunditat de plantilla: “Quan cada jugador marca, és una bona situació. Estic content. En cada posició tenim jugadors que poden entrar o acabar el partit. Això és el que vull veure en el meu equip. El més important és l’equip, no els individus”, ha indicat. Respecte a altres incògnites del mercat d’hivern, Flick ha manifestat la seva voluntat que Marc Bernal continuï al club: “Espero que segueixi. Si fos per mi, seria claríssim, però en futbol no se sap mai. Ha sortit d’una lesió, està millorant i té molt potencial. Volem ajudar-lo a desenvolupar-se al màxim”, ha explicat. També ha comentat la situació de Ter Stegen i Rashford: “Marc és un jugador del Barça, capità i molt important. Respectarem la seva decisió. Marcus Rashford està rendint a un gran nivell, però encara queda temps per decidir el seu futur amb el club”.

A més, Flick ha advertit sobre la visita al Reale Arena per enfrontar-se a la Reial Societat, recordant que serà un partit exigent. També ha confirmat que Raphinha és dubte per un cop rebut i que s’avaluarà la seva participació: “Ha tingut problemes per una puntada i veurem demà què passa. Encara no ho sabem”, ha afirmat. En conjunt, la compareixença de Flick ha reflectit prudència davant les notícies sobre Dro i Ter Stegen, alhora que ha transmès missatges clars de disciplina, compromís i confiança en els joves del primer equip i la Masia.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!