Hansi Flick ha comparegut amb un somriure d'orella a orella a la sala de premsa de la Ciutat Esportiva Joan Gamper. Després de l'últim entrenament de la setmana, previ al partit que demà el Barça jugarà contra el Rayo Vallecano a l'Spotify Camp Nou (14:00 hores), l'entrenador alemany ha confirmat les bones notícies amb un Joan Garcia que està preparat per ser titular abans de marxar a la seva primera convocatòria amb la selecció espanyola. En canvi, Flick ha revelat que qui no entrarà en l'onze inicial serà Eric Garcia, que encara arrossega alguns problemes físics tot i que no han derivat en una lesió greu.
Cara i creu amb Joan Garcia i Eric Garcia davant el Rayo
Flick ha confirmat que "Joan Garcia jugarà" i l'ha felicitat per la seva convocatòria amb Espanya. Així doncs, els problemes que va notar en el final del partit davant el Newcastle han estat únicament un esglai que s'ha quedat en no res. "Estic content per ell amb la trucada de la selecció", ha comentat Flick. La cosa és ben diferent amb Eric Garcia. Amb més precaució que preocupació, el futbolista de Martorell es quedarà a la banqueta contra el Rayo Vallecano, almenys d'inici, i tampoc estarà amb la selecció la setmana vinent. Es desconeix si per una decisió de Luis de la Fuente o per aquests lleugers problemes físics que el van obligar a demanar el canvi al minut 22 davant el Newcastle el partit de tornada.
"Estarà a la banqueta. Després ja veurem. Per mi, potser no està llest per jugar per la sobrecàrrega, però ha jugat de forma fantàstica. Ha de seguir al mateix nivell i veurem a l'estiu, però que vagi o no amb Espanya no és decisió meva", ha detallat l'entrenador blaugrana. En línies generals, s'ha vist un Flick molt content amb el seu equip, que dimecres passat va donar un cop sobre la taula amb una segona part antològica, recordant els millors moments de la temporada passada. Hi ha hagut dubtes, però tal com va prometre Flick, aquest equip ha millorat.
"La frase 'els egos maten l'èxit' és cosa del passat"
Cal recordar que l'inici de temporada del Barça no va ser tan il·lusionant com s'esperava. De fet, el passat 31 d'agost, precisament després d'un partit contra el Rayo que va acabar amb un empat preocupant per als culers (1-1), Flick va dir una frase que va ocupar els titulars de tots els mitjans esportius: "Els egos maten l'èxit". Un avís directe a la plantilla que sembla haver fet efecte. Perquè el mateix Flick ha afirmat que aquest fantasma del passat ja està enterrat.
"Aquelles paraules són part del passat. Quan veiem els partits, el rendiment ha estat bo. Hem parlat del Newcastle: és el nivell fantàstic que vull de l'equip. Estem així quan estem actius i amb intensitat. Aleshores és quan tothom gaudeix amb el futbol. És important mantenir aquest nivell a l'últim tram de la temporada. L'objectiu és que gaudeixin més jugant amb els seus companys i el vaig poder veure al partit de dimecres. Em va agradar molt".
