La temporada 2024 en la Fórmula 1 promet ser apassionant. És cert que es contempla que Red Bull continuï amb el seu incansable domini, en una dictadura sota la tirania d'un Max Verstappen que no pensa cedir en la seva incansable fam de victòries, però, la resta d'escuderies ja treballa per canviar una tendència perillosa per als seus interessos, i per a la competitivitat del Gran Circ. Els de Milton Keyenes, se l'han guanyat a pols, continuen sent els grans favorits, no obstant això, no poden relaxar-se ni un moment.

Després d'un mes de desembre en què l'automobilisme ha passat a un segon pla, podem dir que hem entrat a l'avantsala del que serà el mundial de 2024. Totes les fàbriques, tots els enginyers, han posat fil a l'agulla per desenvolupar els monoplaces que siguin capaços de vèncer a la marca austríaca. En Ferrari han acabat tercers a l'última campanya de Fórmula 1, que ha estat una autèntica muntanya russa per a ells, en un mundial en què no han tingut cap mena d'estabilitat ni regularitat.

Christian Horner Max Verstappen Helmut Marko Red Bull Europa Press
Christian Horner, Max Verstappen i Helmut Marko celebrant el seu tercer mundial / Foto: Europa Press

Ferrari segueix els passos d'Aston Martin

Si bé és cert que els italians han estat els únics capaços de desbancar a Red Bull del tron, gràcies a una gran victòria de Carlos Sainz a Singapur, en il cavallino rampante hi ha massa aspectes a millorar, quant a l'estratègia de cursa i, no ens enganyem, en el desenvolupament del seu cotxe. Sembla que en Ferrari s'ha encès una bombeta, i s'han adonat que el pas a seguir és el mateix que ha permès donar a Aston Martin un gran salt de qualitat.

Tot això vol dir que imitaran el concepte de monoplaça de Red Bull, així com han fet des de la marca verda, amb els resultats que tots coneixem (passar de la setena posició a la cinquena en el mundial de constructors i vuit podis de Fernando Alonso). A partir d'allà, a Maranello, aplicaran les millores corresponents per al correcte desenvolupament del monoplaça i optimitzar el rendiment d'un cotxe que no partirà amb tant desavantatge aerodinàmic.

Fernando Alonso celebrant podi Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira
Fernando Alonso celebrant el podi en Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

Així doncs, en Ferrari volen seguir amb Carlos Sainz els mateixos passos que ha seguit Aston Martin amb Fernando Alonso. Un esdeveniment que suposarà que la mítica scuderia pugui fer un salt de qualitat semblant a què van donar els britànics el passat curs. D'aquesta manera, s'espera que puguin lluitar de tu a tu amb Red Bull i tornar a dalt de tot de la Fórmula 1.

El nou Ferrari imitarà el concepte del Red Bull

Per a això, com dèiem, els italians s'han fixat en Red Bull que, clarament, en aquests dos anys de nova normativa han encertat de ple amb el seu concepte de monoplaça, que ha estat molt dominant quant a velocitat. Ara, Ferrari seguirà el model de la marca de les begudes energètiques, per tornar a optar per un mundial, per dissenyar el seu cotxe. I Checo Pérez té bona part de culpa.

Enrico Cardile parlant per a la premsa / Foto: Europa Press
Enrico Cardile parlant per a la premsa / Foto: Europa Press

L'accident que va tenir en el GP del Japó, el van aprofitar a Maranello per analitzar el terra. "Va ser interessant analitzar el seu terra. Fan coses molt diferents dels seus rivals. Analitzar els cotxes dels nostres rivals i qualsevol detall que hi hagi és el nostre treball", va dir Enrico Cardile, cap d'aerodinàmica de Ferrari, en paraules a Auto Motor und Sport.