Ferran Torres va ser un dels grans protagonistes de la victòria del Barça amb el Viktoria Pilsen en l'última jornada de la fase de grups de la Champions League (2-4), partit en el qual el club blaugrana es va acomiadar de la competició en estar eliminat. Xavi Hernández va optar per una alineació plena de suplents, amb Ferran Torres com 9, i el davanter valencià va aprofitar l'oportunitat per marcar dos gols. Encara i així, Ferran Torres també va fallar diverses ocasions de gol, la qual cosa va provocar que part de l'afició blaugrana la prengués amb ell a les xarxes socials, amb burles i acudits en contra seu.
Al davanter del Barça, de fet, li van dedicar fins a un acudit de l'inoblidable Eugenio, una mofa que exemplifica la fama que s'ha guanyat Ferran Torres d'ineficaç a l'hora d'aprofitar les ocasions de gol. "Sap aquell que diu que afusellaran una persona i en el moment de disparar, el cap li pregunta si té un últim desig abans de morir. I aquesta respon: "Que dispari Ferran Torres." Sobra dir que sobreviu sense una sola rascada", ha escrit un seguidor a Twitter. "Què falla més, Instagram o Ferran Torres davant de la porteria?", n'ha afegit un altre. "És horrible Ferran Torres, ho dic avui que ha marcat 2 gols. Mals controls, no se'n va de ningú ni per habilitat, ni en 1 vs 1 ni per velocitat tampoc, incomptables pèrdues, mal primer toc i per molt gol que tingui falla ocasions molt clares..." I no només això, ja que també s'han divulgat diversos vídeos per burlar-se del valencià, que té molt difícil tornar a recuperar la confiança de l'afició del Barça.
Ferran Torres quan s'apropa a la porteria: pic.twitter.com/MZ4uHACGzF
— PrimoMendy (@Ferlandista) October 29, 2022
Ferran Torres, de més a menys
I és que en menys d'un any Ferran Torres ha passat de ser un fitxatge tan car com il·lusionant, a un suplent habitual per a Xavi Hernández, que la temporada passada li va donar moltíssimes oportunitats per demostrar la seva qualitat. El valencià va començar la seva etapa blaugrana molt bé, sent decisiu i marcant gols, però a poc a poc se'n va anar apagant, fins a demostrar una preocupant dificultat per aprofitar les ocasions de gol que li generaven els companys. El valencià va acabar la temporada desesperat, com tot l'equip, però amb l'esperança que a la nova campanya tot anava a ser diferent.
Malgrat el retorn d'Ansu Fati i de la renovació de Dembélé, el Barça no el va dubtar i va decidir reforçar les posicions d'atac, amb els fitxatges de Lewandowski i Raphinha. Si la competència ja aventurava que Ferran Torres el tindria difícil, tot es va complicar encara més amb la lesió que va patir el davanter en l'inici de la pretemporada. El valencià va arribar just per a l'inici del curs, quan ja era suplent, i les seves males actuacions, unit al fet que el trident format per Dembélé, Raphinha i Lewandowski va començar molt bé, el van convertir en suplent habitual per a Xavi Hernández.

El Barça ja no descarta un traspàs
Passats ja 3 mesos de temporada, en l'entorn del Barça ja es valora seriosament la necessitat de traspassar Ferran Torres, aprofitant l'interès de l'Arsenal de Mikel Arteta, que el coneix de la seva etapa conjunta al Manchester City. En el Barça prefereixen esperar, almenys, fins al final del curs, encara que no es descarta vendre'l si firma un bon Mundial i arriba alguna oferta que li permeti recuperar gran part dels 55 milions d'euros que el Barça va pagar al City per fer-se amb els seus serveis.
Mentrestant, el Barça continua pentinant el mercat a la recerca de nous reforços per a la posició, ja que es té clar que només Lewandowski està rendint al nivell esperat, mentre que Ansu Fati sembla donar símptomes d'una lleugera millora. La resta de davanters segueixen negats de cara a les porteries rivals, un fet molt preocupant per a un club amb el Barça que necessita que diversos davanters aportin perill ofensiu real.