Fernando Alonso ha viscut als Estats Units un gran premi per oblidar. El pilot asturià, que va haver d'abandonar per una avaria a l'aleró posterior del seu Alpine, va viure abans del problema mecànic una injustícia que no es va estar a denunciar, perquè no l'acusessin de buscar excuses per una teòrica mala posició.

Alonso, sancionat; Raikkonen, no

"Quan vaig avançar Giovinazzi vaig frenar molt tard al revolt 12 i vaig sortir per fora de pista. Quan l'equip em va dir que havia de tornar-lo posició, ho vaig entendre perquè era el que calia fer. Em va semblar lògic, perquè havia frenat molt tard," ha explicat Alonso. El problema és que poc després Raikkonen va fer exactament la mateixa acció, però la decisió de la FIA va ser diferent, ja que no va sancionar el pilot finlandès. "Allò de Kimi em va semblar estrany. Em va passar per fora de la pista. És la seva decisió i he d'acceptar-la, però no sé si vesteix tota la carrera. Hi va haver el mateix incident, crec en la primera volta, en la corba 12, amb Lando frenant per l'interior, passant a Sainz. Sainz se'n va anar fora i va recuperar la posició. I en l'última part de la cursa, quan vaig passar Giovinazzi per segona vegada, vaig frenar per l'interior en la corba 12 i una altra vegada li vaig forçar a sortir fora i ell em va guanyar la posició una altra vegada fora de la pista i aquella vegada sí que em va haver de tornar la posició", ha afegit.

"Hi ha hagut 3 sancions diferents a 3 accions iguals. He perdut com uns 10 segons i, òbviament, les possibilitats de puntuar es van escapar, però no em preocupa massa perquè era només la lluita per un punt i després vam tenir l'avaria de l'ala posterior. Així que res no va canviar la nostra carrera".

Alonso demana que s'apliqui el reglament

Davant de la disparitat de decisions, Fernando Alonso ha estat qüestionat sobre si considera que cal canviar la normativa, al que l'asturià ha respost que no. "Crec que no han de fer res. La regla és molt clara. Així que només necessitem que s'apliqui. Quan en futbol algú toca la pilota amb la mà dins de l'àrea és penal. No s'ha d'aclarir la regla, només necessites prendre la decisió i dir que és penal. Perquè si no tothom tocaria la pilota amb la mà en l'àrea. Així que no necessitem cap modificació. Només necessitem que s'implementin les regles quan això passa", ha afirmat en to seriós.

"A Sochi em vaig saltar la corba 1 i a Turquia dijous va ser el tema principal, 'La corba 1 de Sochi'. Aquí hi ha hagut tres cotxes anant-se'n fora del revolt per la seva pròpia decisió. Així que veurem si a Mèxic és el tema principal o està bé perquè Fernando no ha fet cap avançament per fora".

 

Imatge principal: Fernando Alonso, pilot d'Alpine / EFE