A Ducati hi ha un gran malestar per la situació que viu Francesco Bagnaia. Malgrat que ha estat un any molt positiu per a l'equip oficial, que ha tornat a celebrar un títol, conquerit per Marc Márquez, i amb una autoritat impressionant, no tot és alegria per culpa dels mals resultats que ha obtingut el torinès. Perquè això també genera una mala imatge per a la marca, veient que la seva moto no és tan completa com ho era en el passat.

Pecco Bagnaia 

I ha generat un enuig important entre els aficionats italians, que han vist com l'ídol del país, qui va heretar el tron de Valentino Rossi, ha viscut una temporada per oblidar, en la qual ni tan sols ha pogut ser un aspirant al trofeu de MotoGP. I la primera persona que ha comunicat el seu enuig ha estat Claudio Domenicali, qui continua considerant ‘Pecco’ com el protegit, ja que és l'únic pilot italià que hi ha al Ducati Lenovo Team.

No vol permetre que s'enfonsi, i espera que el 2026 sigui molt diferent en aquest sentit, i sigui capaç de tornar a exhibir la seva millor versió, que tan sols es va veure durant el Gran Premi del Japó. Així que ja ha enviat un advertiment a Davide Tardozzi i a Gigi Dall’Igna perquè les coses canviïn de forma radical, i canviïn tot el que hagin de canviar per retornar la confiança al ‘63’, qui no s'ha d'oblidar que és tres vegades campió del Món, dues en la categoria reina.

Davide Tardozzi 

Creuen que s'han equivocat en l'evolució de la Desmosedici, i que això ha perjudicat Bagnaia, que no s'ha trobat còmode en cap moment amb la GP 25, com ja havia advertit durant la pretemporada. No s'ha adaptat al seu estil de pilotatge, i això ha provocat que pilots a priori clarament inferiors el superin, encara que tinguin una moto pitjor. I també ha provocat que existeixin algunes teories de conspiració dins de Ducati.

S'ha arribat a afirmar que han fet un boicot i han creat una moto pitjor perquè Márquez torni a guanyar, i la marca de Borgo Panigale ha hagut de suportar moltes crítiques.

A Ducati no es poden permetre el sou d'un pilot que no lluita per victòries

A més, a Ducati no es poden permetre el luxe de tenir a les seves files un pilot que percep un salari de set milions d'euros nets l'any, i que no estigui lluitant regularment per victòries, ni tan sols per podis.