El mercat de fitxatges comença a agitar-se amb força i Diego Simeone ja ha identificat al seu nou objectiu prioritari per reforçar el darrere de l'Atlètic de Madrid: Ronald Araujo. El tècnic argentí havia col·locat a dalt de tot de la seva llista al també sud-americà Cristian 'Cuti' Romaní, però el Tottenham ha tancat la porta a qualsevol tipus de negociació, obligant el club blanc-i-vermell a buscar alternatives de pes.

I Araujo compleix totes les condicions que busca Simeone: contundent, ràpid al tall, amb lideratge en defensa i experiència tant en LaLiga com en competicions europees. Encara que el central uruguaià és una peça important en el Barça, en el Metropolità saben que el club blaugrana podria estar obert a negociar una venda si arriba una bona oferta, especialment si aquesta permet alleujar la seva delicada situació econòmica.

Simeone Atlètic de Madrid EFE

El Barça no el considera intransferible

A diferència d'altres estius, als despatxos del Camp Nou ja no consideren Ronald Araujo com un jugador intocable. El seu rendiment en els últims mesos ha generat dubtes en alguns sectors del club i, sobretot, el fet que encara no hagi renovat ni donat garanties sobre la seva continuïtat ha obert la porta a una possible sortida si arriba una oferta convincent.

Des del club, s'estima que una operació per l'uruguaià podria deixar entre 50 i 60 milions d'euros en caixa, una xifra que Deco no veuria amb mals ulls si permet activar altres fitxatges clau per reforçar l'atac o el centre del camp. A més, la irrupció de Pau Cubarsí i el bon nivell de jugadors com Íñigo Martínez o Andreas Christensen obren el debat sobre la necessitat de mantenir Araujo a qualsevol preu.

Simeone creu que seria el nou líder de la seva defensa

L'interès de Simeone no és casual. El tècnic matalasser busca un nou líder per a la seva defensa. Creu que Araujo encaixaria perfectament en el seu sistema, tant en línia de tres com de quatre, i valora molt positivament el seu perfil competitiu i el seu caràcter, ideal per a l'ADN de l'Atlético.

Araujo

De moment, no hi ha hagut ni oferta formal ni contacte directe entre clubs, però sí moviments interns en l'Atlético per avaluar la viabilitat econòmica d'una operació que, ara per ara, sembla complexa però no impossible.

Un estiu agitat per a Araujo

Amb el mercat en plena ebullició, el futur de Ronald Araujo està més obert que mai. Encara que el jugador sempre ha expressat el seu desig de triomfar en el Barça, l'interès de l'Atlètic de Madrid pot canviar l'escenari. Si els blanc-i-vermells llancen una ofensiva seriosa, i el Barça està disposat a escoltar, l'uruguaià podria viure un gir inesperat en la seva carrera aquest estiu.