Cada quatre anys hi ha notícies sorprenents, sobretot quan parlem dels Mundials de futbol. Hi ha països que sempre repeteixen, però de tant en tant apareixen seleccions del tot desconegudes, amb futbolistes encara més desconeguts i que ja han fet història. I per al Mundial del 2026, que es disputa el proper estiu als Estats Units, Mèxic i Canadà, apareix una debutant d'allò més especial: Curaçao.
Fita històrica per a Curaçao
En les últimes hores, s'ha confirmat la classificació de Curaçao per al Mundial després d'empatar a zero contra Jamaica a Kingston i liderar el seu grup de la fase de classificació centreamericana de la manera més sorprenent. La petita illa del Carib, excolònia espanyola i també sota el domini posterior dels Països Baixos, està situada molt a prop del nord de Veneçuela, té una superfície de 444 km2, inferior a la del Baix Llobregat, i amb 185.487 habitants, que són menys dels que té Sabadell... i ara jugarà la propera cita mundialista.
Una fita històrica que confirma Curaçao, la número 82 de rànquing FIFA, com a la cinquena selecció caribenya que jugarà un campionat del món després de Cuba, Haití, Jamaica i Trinidad i Tobago. Un fet que deixa molts sorpresos, ja que ara mateix és la nació més petita que jugarà un Mundial al llarg de tota la seva història.
Curaçao, selecció dirigida pel veterà entrenador Dick Advocaat, té alguns jugadors importants que juguen a l'English Football League Championship, la segona divisió anglesa, però també a l'Eredivise, la primera dels Països Baixos. Dins de la seva plantilla destaquen futbolistes com Sontje Hansen (Middlesbrough), Armando Obispo (PSV Eindhoven), Juninho Bacuna (Gaziantep FK) o Shurandy Sambo (Sparta Rotterdam), entre d'altres, no sent cap d'ells nascuts al país el qual representen.
42 seleccions classificades per al Mundial 2026
Però és que això no és tot, ja que en aquesta edició del Mundial també tenim tres debutants més confirmats com són Jordània, Cap Verd i l'Uzbekistan. I encara se'n podrien afegir algunes més que jugaran la repesca a la propera aturada del mes de març. En aquest últim cas, parlem d'Albània, Kosovo, Macedònia del Nord, Nova Caledònia i Surinam.
També cal recordar que comptant Curaçao ja hi ha fins a 42 classificades ara mateix. Espanya ha estat una de les últimes a classificar-se. I també s'ha de destacar la presència d'Haití, que jugarà el seu segon Mundial després de debutar farà 52 anys.
Seleccions classificades per al Mundial 2026
| Amfitrions | Estats Units | Mèxic | Canadà |
| Europa | Espanya | França | Alemanya |
| Països Baixos | Anglaterra | Croàcia | |
| Portugal | Bèlgica | Noruega | |
| Escòcia | Suïssa | Àustria | |
| Sud-amèrica | Argentina | Brasil | Colòmbia |
| Uruguai | Paraguai | Equador | |
| Àfrica | Marroc | Algèria | Costa d'Ivori |
| Sud-àfrica | Senegal | Ghana | |
| Egipte | Tunísia | Cap Verd | |
| Àsia | Aràbia Saudita | Qatar | Iran |
| Corea del Sud | Japó | Jordània | |
| Uzbekistan | Austràlia | ||
| Centreamèrica | Curaçao | Haití | Panamà |
| Oceania | Nova Zelanda |
