Nova oportunitat pel Barça. Aquest dijous comença un nou camí pel club blaugrana per aconseguir la desitjada Champions. Després de guanyar l'última Champions l'any 2015 a Berlín, el club català té una nova oportunitat per aconseguir el trofeu tan esperat a Barcelona. A partir d'aquest dijous a les 18 h començarà l'acte del sorteig de la màxima competició europea a Mònaco, on els culers ja podran saber els seus primers rivals de la primera fase.
Una nova oportunitat pels homes de Hansi Flick
En la primera temporada de Hansi Flick, el Barça es va quedar a un pas de la final després de perdre contra l'Inter de Milà en un partit no apte per persones amb problemes cardíacs. Jugadors com Lamine Yamal i Pau Cubarsí, encara eren menors d'edat, però ja van meravellar a tot Europa. Després de molts anys durs a Can Barça en partits de la competició europea, l'aficionat culer es va tornar a il·lusionar i cada vegada sent més a prop tornar a aixecar l'orelluda. La temporada passada, tot i dominar tota l'eliminatòria, el conjunt barceloní va perdre a quarts de final contra l'Atlètic de Madrid i un any més es va quedar amb un mal regust de boca. Amb un clar domini a la Lliga, els homes de Hansi Flick tornaran a lluitar aquest any per guanyar la màxima competició europea, un somni frustrat les darreres temporades.
Aquest any la plantilla del Barça arriba reforçada i els joves estan més experimentats. Els fitxatges dels davanters Anthony Gordon i Karim Adeyemi il·lusionen a l'aficionat culer i donen esperances per aconseguir el somni dels culers. A més, ja recuperats econòmicament, el club ha portat a Rodri Hernández, un fitxatge estrella que ja sap què és guanyar la Champions League. El futbolista ve precedent del Manchester City de Guardiola i pot donar aquest punt d'experiència que li ha faltat a l'equip de Hansi Flick a la fase final de la Champions League.
Continua el model de lliga amb 36 equips
Des de fa 2 temporades, la UEFA va fer un canvi històric, el qual va desaparèixer la tradicional fase de grups i va estrenar un model de 36 equips, on hi ha més encreuaments i duels més emocionants. Al bombo hi haurà els 29 clubs que ja tenen la classificació assegurada i els set equips que superin les fases prèvies, que finalitzen aquest dimarts 25 i dimecres 26 d’agost. Entre els principals favorits hi trobem el Liverpool, el Manchester City, el Reial Madrid, el Barça, el Bayern de Munic, el PSG i l’Inter de Milà, com també equips històrics com la Roma o el Manchester United.
El sorteig serà parcialment automatitzat. Els equips del bombo 1 s’escolliran manualment, mentre que un programa informàtic determinarà els seus rivals entre els equips de la resta de bombos. Sempre respectant les restriccions habituals per país en aquesta primera fase. El Barça ja espera saber quins seran els primers rivals a enfrontar-se per aconseguir el seu objectiu principal d'aquesta temporada.
