Gairebé tres setmanes abans que comencin LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion, el dijous 15 d'agost, els aficionats no demostren que tenen ganes que comenci a rodar la pilota i l'amor que estableixin pels seus clubs, batent rècords d'abonats.

Segons va informar LaLiga aquest dilluns, després d'una temporada molt competida, tant en LaLiga EA Sports, on hi va haver emoció fins a l'última jornada amb els tres premis individuals (Pichichi, Zarra i Zamora) encara per decidir; com en LaLiga Hypermotion, on fins a nou clubs van tenir possibilitat d'ascens gairebé fins al final, els seguidors dels clubs demostren la seva fidelitat batent rècords d'abonats.

Una tendència que es consolida amb el pas de les temporades. Sense anar més lluny, en la temporada 2023/2024, els abonaments a LaLiga EA Sports suposaven, de mitjana, un 80% de la capacitat dels estadis, amb una taxa de renovacions del 91,9%. En el cas de LaLiga Hypermotion, els seients dels estadis eren ocupats en un 68% per abonats, tenint els clubs un 85,7% de mitjana|mitja en la taxa de renovació respecte a la temporada anterior. Una altra conseqüència de la fidelitat dels aficionats dels clubs de LaLiga, a més de la quantitat d'abonats, és la presència dels mateixos als partits de la competició. La passada temporada es van superar els 16 milions d'espectadors als estadis de LaLiga, entre LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion, el que suposa un rècord històric per a la competició des que es tenen registres.

Per a aquesta temporada, el ritme de renovacions en els clubs de LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion va camí de batre rècords. Tot i que encara no s'ha acabat el període en què els aficionats poden renovar els seus abonaments o en què els clubs permeten inscriure's a nous abonats, són molts els que ja han esgotat totes opcions o hi ha n'a pocs aficionats de fer-ho.

CLUBS

És el cas de dos clubs històrics de la competició, com són el Deportivo de la Coruña o el Màlaga CF. El club gallec ha assolit la xifra de 19.000 abonats, comparat amb les 7.000 renovacions que portava a hores d'ara de la passada temporada. Massimo Adalberto Benassi, conseller del club, declara que "som molt feliços per la il·lusió amb què la nostra afició ha acollit la tornada del Club al futbol professional. El suport del deportivismo sempre és exemplar i aquesta campanya d'abonats ho ha tornat a demostrar trencant tots els rècords de temporades anteriors". Kike Pérez, director general del Màlaga CF, per la seva part, insisteix que "l'afició del Màlaga CF és increïble. En menys de deu hores cobrim la quota de noves altes que teníem per a tota la campanya. El ritme de renovació és altíssim i crec que arribarem als 25.000 abonats. És una xifra molt important que no s'aconseguia des de l'última participació de l'equip en la UEFA Champions League. A Màlaga està despertant una cosa|mica grandiosa i no sabem que sostre pot tenir".

L'Atlètic de Madrid va tancar la temporada passada amb el major nombre d'abonats de la seva història, assolint el límit|topall màxim d'abonaments fixat en 60.000 abonats, amb qui tornarà a comptar per a aquesta pròxima temporada. El 98% dels abonats ha renovat per a la nova temporada 24/25 i l'estadi Cívitas Metropolitano ha augmentat el seu aforament, havent-hi llista d'espera per poder ser abonat del club pel que les xifres augmentaran.

El Real Betis és un altre dels clubs que reflecteix el bon ritme en les renovacions d'abonaments dels seus aficionats, superant amb escreix el 98% i amb una llista d'espera de més d'11.000 aficionats. Ramón Alarcón, CEO del Real Betis, es mostra expectant amb aquestes dades: "Les dades de la campanya de socis han tornat a ser extraordinàries. Gairebé un 99% dels abonats han renovat el seu carnet i això demostra la fidelitat de la nostra gent, que continua bolcada amb el seu equip. Un altre any més tornarem a ser un dels clubs amb més espectadors a les seves grades i això sempre és un motiu d'orgull. Aquesta temporada, a més, té un significat especial perquè, si tot va conforme als nostres plans, serà l'última temporada en el Benito Villamarín abans de la seva remodelació i de la demolició de la grada de Preferència, la més antiga de les que romanen al nostre estadi. Tot això li dona un significat especial i el beticismo ha tornat a respondre".

La Reial Societat, per la seva part, realitza la renovació d'abonaments el gener de cada any (any natural) i continua instal·lada en 38.000 socis, una dada increïble a què s'afegeixen els RS Fans (simpatitzants) que per primera vegada arriben als 5000 RS Fan.

L'Albacete BP situa aquesta campanya com la segona amb més abonats de la seva història en la segona categoria i la quarta en total de tota la seva història, faltant encara dies perquè es completin les inscripcions de nous abonats. Segons Víctor Varela, vicepresident i CEO del Club, "nombroses campanyes havien fracassat amb un únic objectiu: assolir els 10.000 abonats. El creixement de la massa social ha arribat com a conseqüència d'una sèrie de factors que incideixen directament en el sentiment de pertinença: el Club ha tornat a integrar-se a la societat d'Albacete, ha reactivat la Fundació i avui col·labora amb més de 70 associacions, ha reconstruït les relacions institucionals, s'ha adaptat a les exigències del futbol professional en estructura i instal·lacions, ha cuidat la seva marca i l'ha dotat dels valors que atresora, i ha permès que els aficionats parlin del que realment els agrada: el futbol. Dels 6.600 d'aquell 2017, hem passat als més de 10.000 de l'última temporada; xifra que anhelem superar en aquesta campanya. Encara queda molt per fer. Cal continuar creixent".

El Llevant UD, a falta d'acabar el termini de renovacions i noves altes, ha superat els 14.000 abonats, amb més de 1000 noves altes.

Per part del Deportivo Alabès, Roberto Polanco, director de màrqueting del Grup Baskonia, ha declarat que "la temporada passada vam superar el rècord històric d'abonats i aquest any l'hem tornat a superar, per a nosaltres aquest és l'indicador més gran del sentiment que l'equip genera en la nostra afició i ens reafirma que el pla d'accions que estem duent a terme és el correcte. A més, ens il·lusiona enormement que el 55% dels nous abonats siguin menors de 25 anys, ja que un dels principals objectius dins de la nostra estratègia és transmetre la passió pel Deportivo Alabès de generació en generació."

Al CD Leganés, equip acabat d'ascendir a LaLiga EA Sports, són palpables les ganes i la passió amb què els aficionats pepineros han rebut el període de renovació i noves altes d'abonats. El primer dia de renovació de la temporada passada es va incrementar el nombre de les mateixes un 30%, i aquesta temporada s'ha incrementat respecte a la temporada passada un 115%.

Al Valladolid CF, més del 96% dels aficionats han renovat el seu abonament de l'any passat, amb gairebé 8.000 persones inscrites en la llista d'espera per poder aconseguir un nou abonament per a aquesta temporada. "Estem molt satisfets amb la marxa de la campanya. Una vegada més batrem el nostre rècord històric, com és tendència en els últims anys, i l'ampli suport social ha fet que marquem un límit màxim d'abonats perquè Zorrilla s'ha quedat petit. Tota la família blanquivioleta estem molt il·lusionats per tornar al lloc que li correspon al Reial Valladolid per història i afició, segur que el nostre Estadi torna a marcar la diferència", afirma David Espinar, conseller i director de Gabinet de Presidència.

L'Elx CF, que ja ha assolit els 10.000 abonats, apel·la, amb un emotiu espot, al sentiment que es transmet de pares a fills per continuar gaudint de cada partit de l'equip franjiverde.

Santiago Pozas, director general del CD Tenerife, ha declarat que "la tendència està sent molt bona, en la línia de l'any passat i superant les expectatives. Donar les gràcies a l'afició perquè la temporada passada vam ser el tercer club amb més assistència a l'estadi i això ha impulsat que aquest any hi hagi moltes renovacions. Necessitarem els aficionats aquest any, perquè serà una temporada molt complicada, amb 20 dels 22 clubs amb presència en la màxima categoria en la seva història".

El RCD Espanyol ha superat la barrera de 21.000 socis sumant renovacions i noves altes, una dada que indica la gran fidelitat dels aficionats i la passió pels colors blanc-i-blaus. La campanya 'Fes-ho per mi. Fes-ho per tu' ha tingut una gran acollida, destacant que el club compta amb 4.000 abonats/socis més a hores d'ara de l'any. Una altra nota positiva és la rebuda que ha tingut la Grada Familiar, que ja compta amb més de 400 d'inscrits.

RESTA DE CLUBS

A més, la resta de clubs de LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion encara continuen amb les seves respectives campanyes de captació d'abonats i de renovacions respecte a l'any anterior, amb bons registres fins al moment, com el RCD Mallorca, que espera assolir la xifra de 23.000 abonats, superant els gairebé 21.000 d'aquesta passada campanya; el València CF, que té el límit|topall màxim de socis abonats (38.500) per la qual cosa no poden donar-se noves altes; el Sevilla FC, que ha tingut una renovació amb seient a l'estadi de 38.000 aficionats i, juntament amb socis que fan oposicions a tenir seient, sumen un total de 48.000 renovacions; el RC Celta, amb més d'un 98% de renovació dels abonats i més de 3000 socis sense seient; el CA Osasuna, amb un 99% de renovació que equival als gairebé 20.000 socis, quota màxima, als que s'arribarà, igual que les últimes quatre temporades; i el Vila-real CF, amb l'objectiu de tenir més de 20.000 abonats; o l'UD Las Palmas, amb més de 22.000 abonats, encara que s'espera superar els 25.000.

A més, el Athletic club va superar al juny els 43.000 abonats; el FC Barcelona ha superat la xifra d'abonats de l'any passat; el Girona CF ha superat els 15.000 socis entre abonats amb seient i sense seient; i Reial Madrid, Rayo Vallecano i Getafe CF també esperen acabar amb bons números el seu nombre d'abonats per a la temporada 2024/2025.

En LaLiga Hypermotion, el Real Saragossa va tenir un rècord històric la temporada passada i esperen seguir en la mateixa línia; el Racing de Santander ha superat els 10.000; el Cadis CF ha superat els 17.500 abonats i el FC Cartagena gairebé ha assolit els 9.000 abonats, marcant un nou rècord. A més, el Reial Sporting ha assolit els 10.000 abonats; el Racing de Ferrol, els 3.000; el CD Castelló els 7.000; el Reial Oviedo ha superat els 19.000 abonats i la SD Osca i el Còrdova CF han superat els 4.000. CD Eldense, CD Mirandés, Granada CF, SD Eibar, Burgos CF i UD Almeria, per la seva part, segueixen amb les seves campanyes d'abonats fins a tancar la data definitiva, que varia depenent dels clubs.