La capital d'Espanya es parteix en dos a partir de les 20.45 (TV3/Antena3/Bein). I els seus ulls seran fora de la pell de toro per centrar-se en una de les capitals del país de la Bota. La final de la Champions es mirarà a Catalunya amb ulls blanc-i-vermells, el color de l'Atlètic de Madrid, adversari aquesta nit del Reial Madrid, el gran rival del Barça.

El derbi madrileny es juga a Milà l'últim títol de la temporada futbolística. El Madrid busca l'onzena al Giuseppe Meazza o a San Siro, estadi d'ingrat record per als blancs, on mai no han guanyat un partit i on La Quinta del Buitre va rebre la golejada més humiliant de mans del millor Milan de la història (5-0).

Bo per al Madrid, dolent per al Barça

Deia un veterà periodista madrileny que el que era bo per al Madrid era dolent per al Barça. I el mateix succeïa al revés. Les alegries barcelonistes són llàgrimes per als madridistes. Una victòria de l'Atlètic sobre el Madrid faria explotar coets en alguna part de Catalunya. Que el Madrid no guanyi l'onzena copa europea per a alguns culers tindria caires de triplet. El primer triomf blanc-i-vermell en la màxima competició europea, en canvi, no causaria cap decepció. Al contrari. El cor culer riuria vestit de blanc-i-vermell.

La final enfronta a un Atlètic de Madrid que al seu camí ha vençut el campió d'Holanda (PSV), Espanya (Barça) i Alemanya (Bayern) contra el Reial Madrid, que ha tingut un camí més fàcil, cap dels seus rivals en les eliminatòries (Roma, Wolfsburg i ManCity) ha estat campió els dos últims anys.

Atac contra defensa

Aquesta final enfronta els que són amics de l'estil Simeone amb els de Zidane. A Cristiano Ronaldo davant Griezmann. Al futbol col·lectiu contra l'individual, que representa el Madrid. Al futbol d'atac, que escenifica el Madrid contra el defensiu de l'Atlètic.

Els dos ja en van jugar una de final fa dos anys a Lisboa i que se li va escapar a l'Atlètic en el temps afegit. És una final que fa olor de revenja, però en la qual la història pesa a favor dels blancs.