Carlos Sainz es troba en un moment de tensió màxima amb Ferrari. Perquè el seu contracte acaba el 2024, i ara per ara no té notícies sobre una renovació. En canvi, el seu company Charles Leclerc, que no està realitzant precisament el seu millor any, sí que està en converses per continuar lligat a l'escuderia italiana durant molt més temps. I no només això, sinó que també li ofereixen un xec en blanc, de manera que passaria a ser un dels pilots millors pagats de la graella.
Un gest que demostra la rellevància que es dona al monegasc, i el 'menyspreu' al madrileny. Encara que els resultats d'ambdós no són tan dispars, on sí que hi ha una evidència notable és en el tracte que reben per part dels enginyers. I és que s'ha convertit en una notícia freqüent veure com Sainz JR ha de deixar passar Leclerc, seguint ordres d'equip, malgrat tenir un ritme de cursa lleugerament més ràpid. Una cosa que no és comprensible.
Sí que ho era al passat exercici, quan Charles lluitava pel subcampionat del Mundial, i era l'immediat perseguidor de Max Verstappen. Però ara, sense res en joc més que salvar una temporada que apuntava a ser catastròfica, no té molt sentit. De fet, el lògic seria que qui rebés un tracte preferencial fos Carlos, qui tot i no haver pujat al podi encara aquest any, està per davant del seu company en la classificació.

Mentre que Leclerc és setè amb 80 punts, i un segon lloc com a millor resultat, Sainz es troba just per sobre, a la sisena plaça, amb 87 unitats. I la diferència entre ambdós podria ser considerablement més àmplia, de no ser pels dubtosos plantejaments que ha fet Ferrari, que un altre any més s'està convertint a l'escuderia amb una estratègia més qüestionable i que més crítiques acumula al pàdoc.
De moment, l'objectiu és continuar millorant els resultats obtinguts fins ara, que no serà molt complicat, i intentar pujar a dalt de tot del podi, encara que és missió impossible, a causa de la superioritat insultant de Verstappen, que està destinat a destrossar tota mena de rècords. Els Red Bull són en una altra galàxia, i la missió de l'escuderia més premiada és la de reduir distàncies i ser novament la segona potència, per davant de Mercedes i d'Aston Martin. Sense descuidar a McLaren i les seves millores, que han permès a Lando Norris somiar guanyar algun GP, després de ser segon en les dues últimes curses.
El que sembla evident és que Sainz haurà de començar a buscar un nou equip. Perquè si no té notícies de Ferrari encara, significa que no compten amb ell. I deixaria un seient lliure per ser el company de Leclerc, que ha quedat clar que és l'aposta de la marca de Maranello.