La Fórmula 1 és un esport en continu moviment i amb canvis constants. La FIA necessita aquest tipus de renovacions per continuar atraient el públic davant d'una situació complicada amb el domini de Max Verstappen i Red Bull, durant els últims anys, que fan que les curses no tinguin cap mena d'al·licients. Per aquesta mateixa raó, el 2026, quedarà vigent una nova normativa que, a priori, farà que el campionat de Fórmula 1 sigui molt més competitiu i igualat i que alimentarà les audiències.

Aprofitant l'ocasió, diversos equips entraran en el mundial, per aportar el seu gra de sorra i ampliar, així, el ventall de possibilitats per als diversos pilots que conformen la graella. Així doncs, el 2026, està previst que marques com Audi i Ford s'uneixin als equips que ja hi ha en el mundial, i fer créixer la competitivitat, i donar més opcions als pilots per canviar de seient, la qual cosa alimentarà, encara més, els rumors sobre el futur de diversos dels pilots que podrien canviar de seient.

Max Verstappen campeon del món en Qatar / Foto: EFE
Max Verstappen, campió del món en Qatar / Foto: EFE

Andretti podria entrar en l'F1 el 2028

Amb tot, els canvis es continuaran produint, i de cara a un futur, una mica més llunyà, des d'Andretti també pensen a ficar la poteta al món de la Fórmula 1, encara que serà el 2028. La seva aposta per convertir-se a l'onzè equip de la graella sembla que va prenent forma amb l'impuls de General Motors, que s'ha registrat en la FIA com a proveïdor de motors per a 2028.

Amb l'aprovació de la Fórmula 1 a l'oferta d'Andretti Global, s'ha superat així el primer obstacle. El segon també s'ha pogut resoldre amb l'esmentada notícia sobre la intenció de General Motors d'associar-se amb l'equip nord-americà amb la seva marca Cadillac.

Carlos Sainz / Foto: EFE
Carlos Sainz celebrant la victòria en Singapur / Foto: EFE

El tercer gran escull, que queda per veure com se supera, és convèncer la resta d'equips de la incursió d'Andretti a la graella. "Amb la nostra profunda experiència en enginyeria i curses, confiem que desenvoluparem una unitat de potència reeixida per al campionat i posicionarem Andretti Cadillac com un veritable equip oficial", va dir orgullós el president de General Motors, Mark Reuss.

Carlos Sainz interessa a Andretti

Si finalment la seva incursió és aprovada, Andretti Cadillac seria el primer equip nord-americà en aparèixer per la Fórmula 1. Andretti Autosport ha guanyat campionats en altres esports de motor com la IndyCar i la Fórmula E, però existeixen certs dubtes sobre la seva capacitat per incorporar-se, i mantenir-se, al Gran Circ, sobretot en l'apartat financer.

Lando Norris celebrant la segona posició en Brasil / Foto: Europa Press
Lando Norris celebrant la segona posició en Brasil / Foto: Europa Press

Però des de la marca nord-americana ja estan pensant a presentar dos monoplaces, per a 2028, i ja estan pensant en els futurs pilots que els representin. El primer serà, com no pot ser de cap altra manera, un pilot també nord-americà, i allà, Logan Sargeant guanya molta força. Encara que també està l'opció de Kyle Kirkwood, pilot que corre per a Andretti Autosport en la IndyCar, i que va dir que espera ser considerat per a aquest lloc.

El segon, ha de ser un amb experiència i consolidat, i agrada molt Carlos Sainz. L'espanyol ha demostrat les seves grans qualitats al volant i, amb el seu futur en l'aire, podria ser una gran opció en la qual ser la punta de llança i encapçalar un nou projecte. D'altra banda, Lando Norris també és considerat, tanmateix, és una opció més complicada, ja que McLaren vol renovar-lo, i hi ha escuderies amb molta millor trajectòria per convèncer-lo.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!