Ara sí, el Barça femení ja és campió de la Liga F. Després d’imposar-se en el derbi contra l’Espanyol per 1-4 a la Ciutat Esportiva Dani Jarque, les de Pere Romeu ja poden celebrar un nou títol de Lliga. I ho han fet quan encara falten quatre jornades per disputar-se, una mostra més del domini absolut que han exhibit al llarg de tota la temporada. Les blaugrana han tornat a demostrar que juguen un campionat a part, molt per sobre de la resta de rivals. La seva regularitat, la facilitat per resoldre partits i la fam competitiva del grup han convertit aquesta Lliga en un nou exercici d’autoritat. Un altre cop, no han tingut rival real.

Una Lliga gairebé impecable

D’aquesta manera, el Barça certifica una Lliga gairebé perfecta. De 26 partits, les de Pere Romeu n’han guanyat 25, amb 116 gols a favor i només 7 en contra. Unes xifres descomunals, pròpies d’un equip que ha arrasat jornada rere jornada. L’única ensopegada va arribar el 2 de novembre, en la derrota per 1-0 al camp de la Reial Societat. Sense aquell contratemps, el campionat hauria estat immaculat. Entre totes aquestes victòries també destaquen les dues davant del Reial Madrid: un contundent 4-0 a la primera volta i un 0-3 a la segona. Però més enllà dels resultats, el que impressiona és la sensació de superioritat constant, la capacitat de competir sense abaixar mai el ritme i la naturalitat amb què aquest equip converteix l’excel·lència en costum.

Una hegemonia que no s’atura i que encara vol més

Amb aquesta Lliga, el Barça suma ja l’onzena de la seva història. És, a més, la setena consecutiva, una dada que reforça encara més la dimensió de l’hegemonia blaugrana. Des de la temporada 2019-20, no se’ls ha escapat cap campionat. És, amb molta diferència, el club més llorejat de la competició, per davant de les cinc Lligues de l’Athletic Club i les quatre de l’Atlètic de Madrid i el Llevant. I aquest nou títol és també un altre premi per a una generació de futbolistes que continua escrivint pàgines d’or a la història del Barça femení. Passen els anys, marxen jugadores importants, n’arriben de noves, però el nivell es manté intacte. El projecte no s’atura, es renova i continua guanyant.

Això sí, la temporada encara no s’ha acabat. Ni de bon tros. El Barça continua viu en dues competicions més. A la Copa de la Reina, les blaugrana disputaran la final contra l’Atlètic de Madrid el pròxim 16 de maig. I també hi ha la Champions, el gran objectiu. L’equip ja està classificat per a les semifinals, on s’enfrontarà al Bayern de Múnic. L’anada es jugarà aquest mateix dissabte en terres alemanyes, mentre que la tornada serà el diumenge 3 de maig a l’Spotify Camp Nou. Si aconsegueixen superar l’eliminatòria, la final es disputarà el 23 de maig a Oslo contra l’Arsenal o el Lió. El somni del triplet continua ben viu. Però, abans de mirar més enllà, el Barça ja pot assaborir el que ja és seu: una nova Lliga a la butxaca.