El Barça ha oficialitzat aquest divendres la cessió de Juan Miranda, lateral esquerre del filial, al Schalke 04 alemany. El defensa andalús jugarà dos cursos amb l’equip de Gelsenkirchen, un dels millors de la Bundesliga, tot i que el Barça s’ha reservat l’opció de recuperar-lo després de la primera temporada. Ara per ara, Miranda té contracte amb el FC Barcelona fins el 2021, ampliable a dos més, i una clàusula de rescissió de 200 milions d’euros.
En qualsevol cas, Miranda marxa cedit sense opció de compra, de manera que en un futur tindrà una nova oportunitat al Camp Nou. Ara per ara, la seva posició estava coberta amb Jordi Alba –titular indiscutible– i Junior Firpo, fitxat aquest estiu.
Miranda, de 19 anys, va arribar al Barça l’any 2014 procedent del Betis. Al futbol formatiu blaugrana ha estat campió de Lliga amb el Cadet B, Cadet A, Juvenil B i Juvenil A. Amb aquest darrer equip es va proclamar campió de la UEFA Youth League.
Miranda i els rècords
El defensa andalús ha batut dos rècords durant la seva trajectòria esportiva: és el jugador més jove en debutar amb la selecció espanyola Sub16 (14 anys) i va ser el primer jugador nascut l’any 2000 que va debutar a la Segona Divisió A. Va ser el 20 d’agost de 2017, amb Gerard López a la banqueta del Barça B, al camp del Valladolid.
La temporada passada va participar en 23 partits del Barça B i va sumar un total de 1.981 minuts, en què va anotar un gol. Va debutar el 31 d’octubre del 2018 amb el primer equip al partit d’anada de l’eliminatòria de la Copa del Rei contra la Cultural Lleonesa. Miranda, a més, va disputar un partit de la Champions League contra el Tottenham i va entrar a quatre convocatòries del primer equip a la Lliga.