El Barça ha donat a conèixer aquest dimarts el seu exercici econòmic de la temporada 2024-25 i el pressupost de la 2025-26 amb la mirada posada en l'Assemblea General Ordinària que se celebrarà el pròxim 19 d'octubre, on els socis i sòcies compromissaris hauran d'aprovar aquests números. Per segon any consecutiu, l'entitat presidida per Joan Laporta presenta resultats ordinaris positius (2 milions d'euros). Una fita que li permet parlar de "recuperació econòmica" i albirar un futur encara més esperançador amb la vista posada en el retorn a l'Spotify Camp Nou, que farà incrementar els ingressos en uns 50 milions d'euros.
Recuperació econòmica consolidada...
El Barça explica que "els ingressos ordinaris han arribat als 994 milions d’euros, malgrat completar una segona temporada a l’Estadi Olímpic Lluís Companys" gracies als "bons resultats esportius i la resposta de l’afició", que ha fet ingressar al club més de 39 milions d'euros al llarg de tota la temporada. A banda, el club detalla també que s'han assolit rècords històrics en els ingressos de l'àrea de patrocini, amb "259 milions d’euros, impulsat pel nou contracte amb Nike i altres acords estratègics". A més, destaca que en el negoci de marxandatge ha obtingut "70 milions d’euros (+55% respecte a la temporada anterior), fruit del desplegament internacional de l’e-commerce, que opera ja a més de 170 països".
"Els resultats del Club mostren una estructura financera sòlida i redueix el seu deute fins als 469 milions d’euros, 90 milions menys que l’exercici anterior", analitza el Barça. Per contra, el club xifra que l'impacte extraordinari de la reavaluació de Barça Produccions (178 milions d'euros), la venda de Personal Sating Licenses (PSL) (seients VIP, 70 milions) i la sanció de la UEFA (15 milions) per problemes amb el 'fair play' financer reflecteixen un resultat net negatiu després d'impostos de 17 milions. Aquesta xifra correspondria a la part dels impactes que han tingut els ingressos i despeses extraordinaris, a més del pagament d'impostos. A més, en el comunicat de l'entitat es destaca també la reducció del deute en 90 milions fins als 469, així com una reducció de dos punts de la massa salarial.
... i amb la mirada posada en el retorn a l'Spotify Camp Nou
Pel que fa a la temporada 2025-26, els plans del Barça són il·lusionants, marcats pel retorn progressiu a l'Spotify Camp Nou i amb un pressupost d'ingressos de 1.075 milions d'euros, 81 més que la temporada anterior. La reobertura del feu de les Corts permetrà incrementar els ingressos en uns 50 milions addicionals, a més de projectar una continuïtat en la "tendència positiva en patrocinis i un nou rècord de facturació en marxandatge, amb l’objectiu d’aproximar-se als 200 milions d’euros".