Aston Martin té traçat un full de ruta per ser una de les grans potències de la Fórmula 1 a mitjà termini. De moment, ha aconseguit un cotxe competitiu, capaç de plantar-li cara a Ferrari i a Mercedes, i un pilot experimentat i guanyador, Fernando Alonso, que ha aconseguit tres tercers llocs en les tres primeres curses de la temporada, un èxit que ni el més optimista d'Aston Martin podia imaginar.

El pla d'Aston Martin, però, només ha fet que començar, i la joia de la corona serà el nou túnel de vent que està construint en Silverstone. L'escuderia britànica invertirà 232 milions d'euros en una eina fonamental per fer créixer encara més l'evolució dels seus monoplaces i poder lluitar de tu a tu amb Red Bull, l'últim escull que li falta per poder competir realment pel Mundial de la Fórmula 1.

Un túnel de vent per créixer

L'únic problema és que està previst que el túnel de vent sigui una realitat el 2024, just en el moment en què Fernando Alonso acaba contracte amb Aston Martin, moment en què tindrà ja 42 anys. "No sé si firmaré un altre contracte, però si succeeix, sé que serà aquí", s'ha limitat a afirmar en una entrevista al diari L'Équipe, l'asturià, que està vivint una nova joventut a Aston Martin, conscient que després de molts d'espera en aquesta ocasió sembla haver trobat l'escuderia ideal per somiar de nou guanyar el Mundial.

A Aston Martin estan encantats amb Fernando Alonso, que està aconseguint uns resultats exquisits amb un monoplaça encara en fase embrionària, per la qual cosa res no sembla indicar que en el 2024 no li vagin a oferir la continuïtat, una oportunitat d'or amb el nou túnel de vent que podria situar Aston Martin entre les escuderies favorites per portar-se el títol i trencar l'hegemonia de Red Bull i Mercedes dels últims anys.

Fernando Alonso saluda públic en Austràlia / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, saludant el públic en Austràlia / Foto: Europa Press

El canvi de motor, el següent pas

A més del túnel de vent nou, en el full de ruta d'Aston Martin apareix un altre canvi significatiu, el de motor, encara que aquest aspecte sembla que no influirà en Fernando Alonso, ja que està previst per a 2026. El 2025 acaba el contracte entre Honda i Red Bull, que molt probablement passarà a portar motors Ford.

Honda, que ja ha anunciat que continuarà fabricant motors per a la Fórmula 1 després una temptativa de fuga, té molts números de convertir-se en el nou proveïdor d'Aston Martin, la qual cosa convertiria l'escuderia de Stroll en una de les grans potències de la graella. El nom clau en l'operació és Martin Whitmarsh, actual conseller delegat d'Aston Martin, i que era director de McLaren quan l'escuderia va tancar l'acord amb Honda. El full de ruta segueix el camí marcat.