A Max Verstappen li ha servit amb la primera oportunitat que ha tingut de proclamar-se per segona vegada campió del món de Fórmula 1 per revalidar el títol. El neerlandès ha acabat en primera posició l'accidentada, molla i perillosa cursa al circuit japonès de Suzuka i, sumat a la sanció imposada a Charles Leclerc per avançar per fora de la pista li han atorgat el seu segon Mundial consecutiu.

Inici temerari i perillós amb accident de Carlos Sainz

Tal com s'ha desenvolupat la jornada al Japó pocs podien esperar un final així i que 'Mad Max' sortís del país del sol naixent com a emperador absolut, ja que les pluges torrencials que han caigut de forma gairebé incessant han posat en risc la disputa del Gran Premi. Primer s'han disputat dues voltes a l'hora que estava previst que comencés la cursa, en un gest de temeritat per part de la FIA, ja que el circuit era clarament impracticable.

Això ha provocat primer un accident de Carlos Sainz en un aquaplaning del seu Ferrari, que ha acabat estampat en les proteccions del circuit. El madrileny ha fet saltar una tanca publicitària que ha acabat enganxada al monoplaça del francès Pierre Gasly, que ha protagonitzat el gran ensurt del dia. Després de passar per boxes perquè li retiressin aquesta lona del morro, ha tornat al circuit i, vuit anys després de la mort de Jules Bianchi després d'impactar amb una grua en el mateix circuit, molts han recordat aquell moment.

La FIA arrisca la vida dels pilots i d'un comissari abans de la bandera vermella

Algú de la FIA havia autoritzat que una grua i alguns comissaris entressin al traçat per retirar el Ferrari de Sainz, Gasly ha passat amb el seu Alpha Tauri molt a prop d'aquesta zona i a massa velocitat, posant en risc la seva pròpia vida i la d'un comissari que en escoltar com s'apropava el vehicle ha hagut d'apartar-se. Finalment, l'organització ha decidit, més tard del degut i després d'un altre accident d'Alex Albon, mostrar la bandera vermella i interrompre la cursa.

Després de molta estona de tensió i de diversos pilots criticant el risc innecessari que s'havia viscut, la intensitat de la pluja ha minvat i s'ha pogut reprendre la cursa fins a les 10 del matí hora peninsular, quan s'acabaria amb el límit de temps establert de tres hores des que havia començat anteriorment.

Verstappen balla sota la pluja al ritme de campió

En els prop de 40 minuts que ha durat Max Verstappen ha tingut temps de marxar en solitari fins que ha travessat la meta amb molt avantatge respecte al Ferrari de Leclerc. Amb Leclerc segon, Verstappen no era campió, però la sanció al monegasc per un avançament il·legal al 'Checo' Pérez ha provocat que, després d'investigar-ho i amb Verstappen pensant ja en el pròxim Gran Premi, el neerlandès s'hagi adonat que correrà el Gran Premi de Las Américas com a campió del món de Fórmula 1.