Álvaro Arbeloa va sortir molt decebut del seu primer entrenament al capdavant del Reial Madrid pel rendiment d'un dels jugadors, a priori, amb més talent del primer equip. El tècnic espanyol tenia moltes expectatives dipositades en Arda Güler, al qual sempre ha considerat un talent diferencial, però la realitat amb què es va trobar a Valdebebas va estar molt lluny del que esperava.

L'entrenador confiava que Güler aprofités aquest nou començament per fer un pas al davant, ja que si alguna cosa promet Arbeloa, és un nou inici amb oportunitats per a tothom, especialment per als més joves. No obstant això, durant la sessió va quedar palès que el turc continua tenint problemes per adaptar-se al ritme i a les exigències del Reial Madrid, cosa que va deixar molt fred Arbeloa

Un talent evident, però lluny del ritme necessari

Arbeloa no dubta del talent d'Arda Güler. Ningú al Reial Madrid tècnic ho fa. La qualitat tècnica i la capacitat per jugar amb precisió en espais reduïts segueixen estant allà. El problema, segons el nou entrenador, és tot el que envolta aquest talent. El va veure lent en la presa de decisions i amb seriosos problemes per sostenir la intensitat que exigeix el primer equip. Quan comença a pujar l'exigència física, Güler es dilueix

Arda Guler Real Madrid Gol

En l'entrenament hi va haver diverses situacions en què Arbeloa va haver de corregir-lo perquè no arribava al que se li demanava. Esperava un jugador més capaç, en línies generals. En canvi, es va trobar amb un futbolista al qual encara li costa interpretar el joc a alta velocitat i sostenir el nivell físic que vol implantar l'entrenador.

La decepció deixa el turc fora de l'onze

La decepció no implica que Arbeloa hagi perdut la fe en Güler, però sí genera dubtes sobre el jugador. El tècnic entén que no està preparat per ser titular des del primer moment i que, si no hi ha una millora ràpida, el seu paper quedarà molt limitat. En un entorn tan exigent, no n'hi ha prou amb tenir qualitat, cal sostenir el ritme físic.

L'arribada del nou entrenador era una oportunitat d'or per a Güler. Tanmateix, aquesta oportunitat no ha estat aprofitada. Arbeloa esperava molt més i no ha vist res diferencial en el turc. Així doncs, si Arda no fa un pas al davant, la seva temporada pot tornar a quedar en un segon pla. El marge existeix, però el temps comença a córrer en contra seva.