Trenta-quatre anys ha hagut d'esperar la família Rosberg per guanyar un altre títol de Fórmula 1. Nico Rosberg s'ha imposat en el seu primer Mundial en un 2016 en què ha estat pletòric. L'any 1982 va guanyar el seu pare, Keke Rosberg, i ara ha pogut viure la victòria del seu fill. L'alemany ha estat sublim i molt superior a la resta, a excepció de Lewis Hamilton. La regularitat i la millora del seu pilotatge l'han fet Campió del Món.

Els Mercedes han estat el cotxe a batre i una nova temporada el monoplaça perfecte. Sense gairebé errades, poques fallades en termes de fiabilitat i amb uns motor molt superior a la resta fins a nivells insultants, ha provocat un duel entre els seus dos pilots.

Nico Rosberg s'ha imposat per la seva constància. Nou victòries i setze podis amb una única retirada. Punts suficients per ser el millor del 2016. Lewis Hamilton ha anat sempre a remolc del seu company d'equip. Deu victòries, disset podis, però dues retirades que l'han acabat condicionant a una remuntada inacabada.

La segona categoria

Sense competència amb els Mercedes, en un segon nivell han estat els Ferrari i els Red Bull. La marca austríaca, però, ha estat la més competitiva. Daniel Ricciardo i Max Verstappen han estat els dos únic pilots en aconseguir una victòria cadascú i treure el domini imposat per Hamilton i Rosberg.

Entre ells, la lluita amb els dos Ferrari, sempre a l'espera d'errades dels rivals, han tornat a decebre amb un monoplaça que no ha estat a l'alçada esperada ni amb millores substancials. Sebastian Vettel ha competit el que ha pogut i Kimi Räikkönen ha seguit l'estela del seu company d'equip.

Alonso no acaba de trobar la fórmula 

Fernando Alonso ha finalitzat altre cop la temporada lluny de les primeres posicions de la classificació del Mundial. En el seu segon any amb l’escuderia McLaren l’asturià ha millorat els registres tot i que el seu monoplaça ha demostrat estar a molta distància del nivell competitiu: dels 11 punts (i 7 retirades) del 2015 el d’Oviedo ha passat a 53 punts i només 4 curses abandonades en aquest curs, puntuació que l’ha permès lluitar fins al final per entrar al top ten.

Més enllà dels números, Alonso ha estat força més bé al volant durant el 2016. Queden lluny, però, els cursos en què encara que no guanyava el campionat el disputava fins a l’últim moment (com va fer el 2012). No obstant això, el bicampió del món s’ha mostrat satisfet amb la temporada que ha realitzat, doncs tot i les dificultats en el cotxe l’ha qualificat com “la tercera millor quant al pilotatge”. En tot cas, molt a millorar per part de l’escuderia de cara el següent Mundial.

Sainz progressa adequadament

Carlos Sainz, que no ha acabat el curs de la forma més desitjada amb un cap de setmana accidentat a Abu Dhabi, també ha incrementat la quantitat de punts obtinguts respecte la primera temporada amb Toro-Rosso. El madrileny, que està content amb el seu rendiment, confia en comptar amb un millor cotxe de cara al curs vinent per tal de continuar amb la progressió ascendent.

Poc a poc, per tant, Sainz es va assentant a la màxima competició del món d’automobilisme i es perfila com un dels pilots amb més futur de la graella. Amb molt temps per davant, el conductor segueix en una bona línia que, de continuar així, el portarà a aconseguir nombrosos èxits.