Barcelona
Divendres, 30 de desembre de 2016
Un incendi ha cremat aquest divendres a la tarda la terrassa exterior del macroprostíbul Paradise a la Jonquera (Alt Empordà), segons han informat els Bombers de la Generalitat. El foc s'ha declarat poc abans de tres quarts de sis de la tarda i no ha afectat el local principal. No obstant, els Mossos d'Esquadra han hagut de desallotjar 140 persones de l'interior del prostíbul però no hi ha hagut cap ferit.
La terrassa afectada és una estructura annexa al local habilitada per bar i jacuzzi. Fins al lloc s'hi ha desplaçat tres dotacions dels Mossos d'Esquadra i sis dels Bombers de la Generalitat, que poc després de les sis de la tarda han donat per extingit l'incendi i han fet tasques de ventilació.
Una avaria al servei elèctric ha deixat, aquest divendres a la tarda, 716 clients sense llum als municipis d'Horta de Sant Joan, Bot i Prat de Comte, a la comarca de la Terra Alta. L'avaria s'ha registrat a les 14:00 hores de la tarda i no s'ha resolt fins a les 19:30 hores, segons fonts de la companyia elèctrica Endesa.
El nombre total d'interrupcions voluntàries de l'embaràs el 2015 va ser de 94.188, el que suposa 608 menys que l'any anterior i el quart descens consecutiu des que va entrar en vigor la llei de 2010, segons les dades publicades pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.
La Generalitat, a través de l'Institut Català d'Energia (ICAEN), ha fet públiques aquest divendres les bases reguladores per a la concessió d'ajuts per a la instal·lació d'infraestructures de recàrrega per al vehicle elèctric, dotades amb 864.750 euros en forma de subvenció i de 90.000 euros per a una la prova pilot de tres punts de recàrrega ràpida de 50 kW en estacions de servei.
La secretària de Serveis Socials i Autonomia Personal de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives del País Valencià, Sandra Casas, ha presentat el seu cessament del càrrec a petició pròpia. Deixa el càrrec perquè "la lentitud" de l'administració heretada del PP li "consumeix la vida".
Els catalans menjaran aquest any 906.000 tortells de Reis, 592.000 dels quals a la província de Barcelona, segons les previsions de vendes del Gremi de Pastisseria de Barcelona, que si es compleixen representarien un increment del 3% respecte als venuts fa un any.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) oferirà servei ininterromput durant Nit de Cap d'Any, i els trens circularan de forma continuada a la zona urbana de Barcelona i en els trajectes Barcelona-Sabadell i Barcelona-Terrassa.
Els preus dels peatges de les autopistes AP-7, entre Barcelona i la Jonquera, i AP-2 fins a Saragossa, totes dues de titularitat estatal, s'abaixaran un 0,47% a partir de l'1 de gener del 2017, segons ha comunicat aquest divendres el Ministeri de Foment.
El portaveu de la Gestora del PSOE, Mario Jiménez, ha anunciat aquest divendres que el Comitè Federal que farà el seu partit el pròxim 14 de gener serà l'encarregat de "fixar la data del pròxim Congrés Federal", tot i que serà un altre Comitè Federal Extraordinari el que convoqui solemnement aquest conclave, previst per a "d'aquí d'uns mesos", abans de l'estiu.
Una nena de dos anys de la demarcació de Girona ha estat ingressada en la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona per un cas de meningitis.
El president del Govern espanyol aprofita l'últim consell de Ministres per fer balanç d'any
Ahir a la nit, prop de les 23:00 hores, es va produir un accident de trànsit a Gran Via de les Corts Catalanes cantonada amb el carrer Castillejos, quan un turisme i una bicicleta van col·lidir. A causa del sinistre el conductor de la bicicleta, un home de 64 anys va resultar mort.
La Policia Nacional va detenir el 20 de desembre a Barcelona un narcotraficant que transportava 26,5 quilos d'haixix al seu vehicle disposats en forma de glans i destinats a ser distribuïts a l'àrea metropolitana.
Segons ha explicat la Policia aquest divendres en un comunicat, la detenció es va produir a la ronda de Dalt després que agents veiessin un vehicle que circulava de manera temerària i fent indicacions als ocupants d'un altre cotxe.
El Consell d'Administració de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), presidit pel conseller Josep Rull, ha aprovat destinar 700.000 euros al Consell Comarcal del Maresme per reparar els danys produïts en les lleres fluvials com a conseqüència dels aiguats del passat mes d'octubre.
El nombre de turistes estrangers que van arribar a Catalunya el passat mes de novembre es va situar en 1.014.551 persones, cosa que suposa l'1,43% menys que el mateix mes de l'any passat, segons l'Estadística de Moviments Turístics a les Fronteres (Frontur) que publica mensualment l'Institut d'Estadística espanyol.
El departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat obres de millora de l'accessibilitat de la carretera L-310 a diversos nuclis dels termes municipals de Tàrrega (Urgell) i Torrefeta i Florejacs (Segarra).
L'increment de les gasolines ha enfilat la inflació d'aquest mes de desembre, la que tanca l'exercici del 2016, fins l'1,5%, vuit dècimes per sobre de la registrada al novembre i la xifra més alta vista des del juliol del 2013, ara fa més de tres anys, segons les dades facilitades per l'indicador avançat de l'Institut d'Estadística espanyol.
El president electe dels Estats Units, Donald Trump, ha reaccionat a l'última tanda de sancions imposades pel mandatari sortint, Barack Obama, contra Rússia i ha advocat per "seguir endavant" i continuar amb altres assumptes.
En un comunicat difós pel seu equip de transició, Trump ha reiterat que "ja és hora que el país segueixi endavant i avanci cap a més i millors assumptes". "Hem de continuar amb les nostres vides", ha assenyalat.
La densa boira que afecta aquest divendres al matí algunes comarques de Lleida, amb una visibilitat inferior als 75 metres, dificulta la circulació a diverses carreteres.
Segons el Servei Català de Trànsit, les vies més afectes són l'AP-2 de Castelldans a Tarrés (Les Garrigues) i l'A-2 entre Tàrrega (Urgell) i Montmaneu (Anoia). Com a mesura preventiva, Abertis ha activat l'alerta del Pla d'Autoprotecció per boira entre Lleida i Montblanc, sobretot a Castelldans.
La vigília del sorteig, la Grossa de Cap d'Any porta distribuïts en els 2.000 diferents punts de venda un total de 24,2 milions d'euros en bitllets, segons les últimes dades que disposa el departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.
El Consell de Ministres aprovarà avui un Reial Decret per pujar les pensions contributives i no contributives un 0,25% a partir de l'1 de gener de 2017, el mínim establert en la llei.
El jutge de l'Audiència Nacional Santiago Pedraz prendrà avui declaració als dos joves detinguts dimecres a Madrid per la Policia Nacional per la seva presumpta relació amb el terrorisme gihadista.
Aquest divendres, 30 de desembre, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, acomiada l’any amb el seu missatge institucional de Cap d’Any, que es difondrà a les nou de la nit. Habitualment aquest missatge s’emetia el mateix dia 31, però enguany s’ha avançat al dia anterior.
A més, està previst que durant el matí arribin als estudis de TV3 els bombos i les boles per a efectuar dissabte a migdia el sorteig de la Grossa de Cap d’Any.
Finalment, el tinent d’alcalde de Barcelona Jaume Collboni i la regidora Montserrat Ballarín efectuaran una visita d’obra al Mercat de Sant Antoni, que porta anys en procés de remodelació.
Algunes portades del dia