Barcelona
Dimecres, 7 de desembre de 2016
El Mossos d'Esquadra han detingut aquesta tarda el pare de Nadia Nerea, la nena d'Organyà.
El conseller d'Interior, Jordi Jané, compareixerà a les 20 h per donar explicacions sobre l'accident de Montserrat.
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha assegurat després de reunir-se amb la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría que el PSC vol participar en l'Operació Diàleg de l'executiu espanyol. "Aquesta nova fase ha d'estar presidida pel diàleg i nosaltres hi volem ser", ha assegurat.
"Hi ha hagut un canvi d'actitud però amb això no n'hi ha prou. El problema és que anem tard", ha advertit.
Donald Trump, a qui Time ha nomenat "Persona de l'Any 2016" va criticar la revista fa un any per no haver-lo triat. "Ja us vaig dir que la revista Time mai em triarà persona de l'any malgrat ser el gran favorit. Han triat a la persona que està arruinant Alemanya", va dir el 9 de desembre de l'any passat en una piulada, després de saber que Time havia optat per Angela Merkel:
La gràcia és que Donald Trump no va guanyar la votació popular convocada per la revista. La va guanyar Bernie Sanders, el senador que va disputar la candidatura pel Partit Demòcrata a Hillary Clinton:
ACN
Fiscalia demana 4 anys de presó i l'expulsió del país durant 7 anys a un acusat de 31 anys, originari de Guinea Bissau i sense regularitzar la seva situació al país, per provocar l'amputació discal del cinquè dit de la mà dreta per una mossegada a un altre home amb qui es va barallar a Balaguer el 27 de març de 2015. Segons l'escrit de fiscalia, l'agressió va ser mútua ja que també demana una multa de 750 euros per a l'agredit, un home de 44 anys i nacionalitat senegalesa, que també hauria mossegat la mà del primer durant aquesta baralla.
Els Mossos d'Esquadra han detingut a dos de menors i un jove de 19 anys per presumptament robar a quatre domicilis de Girona en una sola tarda el passat 1 de desembre, han informat aquest dimecres en un comunicat. La policia va donar amb els lladres en muntar un dispositiu poc després dels robatoris al parc del Migdia, on els va trobar muntats en bicicletes, dues d'elles acabades de robar.
El Mercat Medieval de Vic d'aquest any ha registrat una afluència de públic menor que en les darreres edicions. Tot i això, destaca el gran nombre de visitants que va acollir Vic el dia de la Constitució que fins i tot va comportar retencions importants no només dins la ciutat sinó a les entrades i sortides per la C-17 i C-25. El gerent de l'Organisme Autònom de Fires i Mercats, Bernat Vilarrassa, ha apuntat que els factors que no han afavorit l'afluència massiva dels darrers anys han estat diversos. Per exemple, el fet que enguany no hi hagués un pont clar, la pluja que va caure diumenge, el dilluns d'escola o el Barça-Madrid de dissabte.
La UGT considera que els resultats de l'informe PISA del 2015 demostren la "professionalitat" i "dedicació" dels professors tot i les retallades. No obstant això, destaca que només es tracta d'un informe "reflex d'un examen a una mostra d'alumnes i que no s'hi mesura la motivació, la creativitat, els valors ni molts altres paràmetres importants en la formació dels alumnes". El sindicat veu els resultats de l'informe "lluny de l'excel·lència" i subratllen que encara queda molt per fer.
Creu Roja i l'empresa de supermercats Caprabo col·laboraran per recollir donacions de ciutadans per pagar beques de menjador a nens en risc d'exclusió social, amb la V edició de la campanya solidària 'Cap nen sense un àpat!', han explicat aquest dimecres en un comunicat.
El setmanari nord-americà Time ha nomenat Donald Trump "Persona de l'Any", guardó que aquest 2016 s'atorga per 90é cop. La revista explica que Trump és "la persona amb la major influència en els esdeveniments de l'any" que ara s'acaba. "El repte per a ell és escatir la profunda diferència entre els que creuen que és una influència per a bé i els que pensen que ho és per al mal", afegeix la publicació amb una punta de malícia.
Un avió s'ha estavellat avui al Pakistan amb 40 persones a bord quan realitzava un trajecte entre Chitral (nord) i Islamabad, ha informat avui l'Autoritat d'Aviació Civil i diverses fonts. "Està confirmat que s'ha estavellat, rebem l'últim senyal a les 16.20 (11.20 GMT)", va indicar Efe Sher Ali, un portaveu d'Aviació Civil del Pakistan. Poc abans es va informar que l'aparell havia desaparegut dels radars.
Un avió ha desaparegut avui dels radars al Pakistan amb 40 persones a bord quan realitzava el trajecte entre Chitral (nord) i Islamabad, ha informat avui a la companyia aèria Pakistan International Airlines (PIA).
El conductor del cotxe que ha patit un accident a Susqueda (Girona), en què han mort dues dones i un nadó d'un any, ha estat donat d'alta aquest dimecres de l'Hospital Josep Trueta de Girona, han informat fonts hospitalàries. Una de les seves filles, de dos anys, està ingressada a la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica de l'hospital, mentre que les altres dues nenes ferides, de vuit i deu anys, estan a planta.
La nena de tres anys ferida en l’accident de trànsit d’aquest dimarts al vespre a Susqueda -en el qual van morir una dona de 31 anys, que estava embarassada de sis mesos, la seva filla d’un any i una dona de 51 anys després de precipitar-se per un barranc de set metres- es troba ingressada a l’UCI de pediatria de l’Hospital Josep Trueta de Girona en estat greu i pronòstic reservat. Finalment, la menor no va ser intervinguda quirúrgicament.
Quan les nostres institucions fan un pas nosaltres hi som, fent-los costat.
El 15 i el 16 de desembre ho farem per tu
Una pastera que es dirigia a Espanya des de les costes d'Alhucemas, al nord del Marroc, ha naufragat la passada nit i hi ha almenys 26 persones desaparegudes, segons fonts policials a la zona. 19 més han aconseguit ser rescatades i estan sent ateses en els centres metgesses de la zona.
El Saló del Manga no es traslladarà el 2017 al recinte firal de Gran Via, tal com havia sol·licitat als responsables de Fira de Barcelona. Per raons “de calendari” del recinte de L’Hospitalet, les opcions d’ampliar l’aforament passen de moment per ocupar nous espais a Fira Montjuïc, segons el responsable de Ficomic, Carles Santamaria. El director del Saló avança que ja estan estudiant amb Fira de Barcelona “per on” pot créixer el certamen del 2017 -del 2 al 5 de novembre-, i veu marge per ocupar encara nous espais d’algun dels Palaus de Montjuïc on se celebra.
Amb la ressaca de la jornada d’ahir, en què molts no van treballar, i d’altres que sí, però per voluntat pròpia, arriba aquest dimecres entre la Constitució i la Puríssima. Dia, en principi, d’obligacions, que molts se’l prenen com a lliure. I per tant, pocs actes públics.
A les 11:30, CSQEP i la CUP-CC faran una roda de premsa per presentar les esmenes que han signat conjuntament a la llei d'emergència habitacional.
De la seva banda, Barcelona donarà a aquest estrany feiner un toc cultural anunciant des de l’Ajuntament una nova mesura en aquesta matèria, a les 11:45.
Pel que fa a la resta, una jornada que, si no hi ha imprevistos, es preveu tranquil·la.