Diumenge, 2 d'octubre de 2016
Final
Desfeta del Barça a Vigo (4-3)
EFE
L'1x1 del Celta-Barça
EFE
El Barça es deixa tres punts a Balaídos però conserva l'orgull. Després d'una nefasta primera part, els homes de Luis Enrique han marxat al descans perdent per 3-0. De la mà de Gerard Piqué, els blaugrana han aconseguit reaccionar però una errada decisiva de Ter Stegen ha torpedinat l'intent. El Barça no aprofita l'ensopegada del Madrid al Bernabéu contra l'Eibar.
Iu Forn: Si jo fos Susana Díaz avui li faria un Pedro Sánchez a Ter Stegen. Bona nit!
Gerard Piqué ha fregat el gol de l'empat! El central aconsegueix rematar de cap, una altra vegada, una centrada de Denis Suárez però el seu cop de cap no troba porteria. El Barça segueix buscant el gol.
El brasiler aconsegueix rematar una centrada lateral però el seu cop de cap surt fregant el pal dret de la porteria del Celta. El Barça ataca amb tot.
Jugada per la banda dreta de Denis Suárez. El gallec guanya la línia de fons i treu una centrada al cor de l'àrea petita. Allà, Gerard Piqué, fent de davanter centre, aconsegueix rematar de cap per superar Sergio Álvarez.
Iu Forn: Què tal si només juga Piqué?
Iu Forn: Ter Stegen, la trompeta, la cabra i un elefant rosa...
Marxa Jordi Alba i entra Paco Alcácer. El Barça passa a jugar amb defensa de tres.
Iu Forn: Ter Stegen fa hores extres amb el "Bombero Torero".
Error de Ter Stegen. Jordi Alba li cedeix la pilota al porter alemany i aquest, intenta fer una passada per sobre del 'Tucu' Hernández però li queda curta. La pilota impacta al cap del jugador Celta i entra a la porteria del Barça després de tocar el pal.
Marxa Sergio Busquets i entra Denis Suárez. André Gomes passarà a jugar de migcentre.
Iu Forn: No està afectant al resultat, però aquest àrbitre és més aviat lamentable, oi?
Entrada per darrere del central català sobre Aspas, toca la pilota i no hi ha en cap cas opció de targeta. L'àrbitre s'ha equivocat.
Iu Forn: Hòstia!, hòstia! hòstia!... que encara remuntarem.
El porter del Barça torna a salvar un gol del Celta. Un xut de Pione Sisto ha obligat Ter Stegen a reaccionar i blocar la pilota.
Iu Forn: No, si encara acabarem patint!!!
Tranquil·litat i seguretat. Neymar fa el 3-2 des del punt de penal enganyant Sergio Álvarez. El brasiler llença a la seva esquerra i el porter cau a la dreta. El Barça té 25 minuts per davant per intentar capgirar el resultat.
El Barça s'afanya a reduir les distàncies i inclina el camp. Neymar ha fregat el segon gol. A veure si el Celta aguanta les embestides blaugranes.
Iu Forn: Si haguéssim sortit al camp com estem jugant ara, estaríem guanyant fa estona...
Córner indirecte des de l'esquerra. Llança Neymar, cedeix per Andrés Iniesta i el manxec posa una pilota amb música al centre de l'àrea. Piqué, com si es tractés d'un davanter centre, s'anticipa a Sergio Alvárez per fer el 3-1 amb el cap.
Paret entre Neymar i André Gomes a la frontal de l'àrea que talla en última instància Roncaglia per enviar la pilota a córner.
Iu Forn: Anem molt millor. Ara fa estona que no ens foten cap gol...
El porter alemany, obligat a intervenir després d'un fort xut des de dins de l'àrea. El guió del partit és el mateix que el de la primera part. El Barça segueix cometent errors no forçats a la sortida de pilota.
L'uruguaià desaprofita una falta a la frontal de l'àrea. El seu xut xoca contra la barrera.
Luis Enrique dóna entrada a Iniesta i deixa a la banqueta Rafinha.
Iu Forn: Calma! A la segona part surt Pedro Sánchez...
Iu Forn: Una cosa bona si que té aquest resultat, que al menys no patirem
1-0
2-0
3-0
Falta clara i molt dura de Busquets, que ha arribat tard.
Iu Forn: Al menys som coherents. Estem fent exactament la mateixa merda de partit que l'any passat aquí mateix.
Dago Escorcia: Una altra vegada el Celta treu els colors al Barça. Luis Enrique continua sense saber jugar-li el seu exequip. El resultat de 3-0 és just. Massa errors a l'equip blaugrana,
Iu Forn: Passem de poder ser líders a intentar que no ens en fotin cinc.
Iu Forn: Va, pleguem. Bona nit!
Nova jugada ràpida del Celta, la pilota arriba dins l'àrea cap a Aspas i tornen a marcar. Mathieu en pròpia i ja van tres del Celta. Sorpresa majúscula.
Iu Forn: Què passa? Que no volem ser líders perquè els rivals es confiïn?
Contracop de manual del Celta. La pilota arriba Iago Aspas al mig del camp, 2 contra 1, s'apropa fins a la frontal i xuta creuat i ras ajustat al pal esquerra de Ter Stegen.
Dago Escorcia: Feia cinc minuts que estava perdut el Barça en el que va passar de dominador a dominat i ha rebut un gol. No té la pilota i és perquè André Gomes ni Arda Turan i tampoc Rafinha estan manant en el migcamp.
Iu Forn: La compenetració entre Busquets i Ter Stegen és com la de Pedro Sánchez i Susana Díaz.
Iu Forn: Tinc una bona noticia. Aquest gol en contra potser ens desperta...
Mala passada de Ter Stegen cap a Busquets. Que està adormit, recuperació a tres quarts de camp del Celta i contracop ràpid. La pilota arriba a Sisto, que ja dins l'àrea, creua la pilota per marcar el primer gol del partit.
Regat i centrada espectacular de Bongonda que resol a les mil meravelles Ter Stegen. El porter alemany del Barça ha sortit per treure la pilota d'una centrada molt perillosa i li ha tret dels peus del rematador del Celta.
Primer la centrada de Luis Suárez des de la banda dreta que acaba tocant un defensa i el porter la rebutja de punys. I després la rematada amb potència des de fora l'àrea de Sergi Roberto que acaba marxant per sobre la porteria. El Barça no para d'atacar.
Arribada des de la banda esquerra de l'atac gallec i córner a favor del Celta. De centrada des de la banda i Hernández fa la primera rematada a porteria. Cap perill per a Ter Stegen.
El Barça segueix a dalt creant molt perill. Connexió entre Suárez i Arda Turan, paret i rematada dins l'àrea de l'uruguaià. Més ocasions.
El Barça està posant el joc. Primeres ocasions de color blaugrana i el Celta que està a l'expectativa.
Xuta la falta el mateix Neymar, però la barrera envia la pilota a córner. Primer avís del Barça.
Dago Escorcia: M'agrada l'onze elegit per Luis Enrique per a aquest partit, però entenc que hi hagi aficionats que ho critiquin perquè no entenen que l'entrenador programi rotacions amb Iniesta i Rakitic abans de partits de seleccions nacionals. Avui podrien haver estat titulars.
Neymar s'ha escapat entre els dos centrals i arribava a l'àrea sol. Els defenses del Celta l'han aturat amb tot. Frontal i ocasió clara.
Iu Forn: Bé, tenim clar de què va avui, oi? Posar-nos líders i a dormir. Doncs vinga, rapidet...
L'última visita del Barça a Balaídos va acabar amb una derrota blaugrana molt contundent. El Celta es va imposar per 4-1 amb gols de Nolito, Guidetti i dos de Iago Aspas. El Barça va poder retallar les distàncies amb un gol de Neymar. En aquell partit el Barça es va veure clarament superat per un Celta omnipresent en totes les jugades. Era el 23 de setembre i potser va ser un dels pitjors partits que ha vist Luis Enrique des de la banqueta.
El partit d'aquest vespre a Balaídos serà especial per a tres blaugrana. Luis Enrique com entrenador i Rafinha com a jugador, tornen a la que va ser casa seva durant una temporada (2013/14). Els dos van aprofitar el pas pel Celta per rellençar les seves carreres. En canvi, el gallec Denis Suárez és un producte del futbol base viguès i no amaga que algun dia li agradaria tornar per jugar amb el primer equip.
EFE
Celta
Sergio; Roncaglia, Cabral, Sergi Gómez, Hugo Mallo; Wass, Radjoa, Pablo Hernández; Sisto, Aspas, Bongonda.
Banqueta: Blanco, Marcelo Díaz, Guidetti, Jonny, Señé, Rossi i Cheikh.
Barça
Ter Stegen; Sergi Roberto, Piqué, Mathieu, Alba; Busquets, Arda, André Gomes; Rafinha, Neymar i Suárez.
Banqueta: Cillessen, Rakitic, Denis, Iniesta, Mascherano, Alcácer i Digne.
De nou i ja com un costum, el Reial Madrid ha empatat. Aquest cop el rival que s'ha endut un punt del Santiago Bernabéu ha estat l'Eibar (1-1). L'equip basc ha plantat cara als blancs i han estat els qui han manat des del principi. El Madrid s'ha sobreposat al seu joc inicial i ha tret més de l'esperat d'un partit que se li ha posat coll amunt.
[Consulta la crònica del partit]
EFE
El cas de les prohibicions i les multes per exhibir estelades durant els partits de competició europea de futbol ja és un tema ben conegut pel Barça i pels catalans. La UEFA, una institució poc considerada en els símbols històrics dels països, ha fet un pas més i també ha prohibit el trisquel celta que duu el Celta de Vigo.
CC
La llista de convocats del Barça pel partit contra el Celta estava gairebé cantada. Amb Leo Messi i Samuel Umtiti lesionats, Luis Enrique havia de deixar a Barcelona dos futbolistes: Jordi Masip i Aleix Vidal. El cas del tercer porter es pot entendre perquè amb Ter Stegen i Cillessen la porteria ja esta més que coberta però el de Vidal escapa de tota lògica. Va ser una petició de l'entrenador i després de no comptar la temporada passada, encadena sis partits sense entrar a la convocatòria. Un missatge clar de Luis Enrique cap a un jugador que haurà de buscar una sortida en el pròxim mercat d'hivern.
EFE
Quatre partits del Barça de Luis Enrique contra el Celta de Vigo i balanç molt igualat. Els blaugrana van perdre en l'última visita a Balaídos i a hores d'ara amb tres victòries consecutives els gallecs aspiren a tornar a sorprendre a casa.
Dades dels Celta-Barça
[Consulta les dades del partit]
EFE
Ter Stegen; Sergi Roberto, Piqué, Mathieu, Alba; Busquets, Arda, André Gomes; Rafinha, Neymar i Suárez.
El Barça no s’atura. Al Camp Nou no hi ha temps per parar-se a pensar en el passat perquè el futur és vertiginós. S’acaba un partit i en comença un altre. Com si els gols fossin el resultat d’un procés industrial. Però aquest diumenge serà diferent. Els blaugrana viatgen a Vigo per enfrontar-se al Celta (20:45h – Movistar plus i Canal plus partidazo) per jugar l’últim partit abans de la segona aturada per compromisos internacionals.
[Consulta la prèvia del partit]
EFE
Luis Enrique no canvia de pla. L'asturià segueix fent malabarismes en aquest inici de temporada per equilibrar la càrrega de minutsentre els futbolistes de la plantilla. Després de jugar sis partits en vint dies, el Barça afronta l'últim del "cicle de setembre" a Balaídos contra el Celta. Una visita especial ja que el tècnic va aconseguir prestigi a la banqueta de Vigo i perquè és la prèvia a la segona aturada de seleccions de la temporada, un aspecte que pot condicionar el seu onze titular: “Em toca tenir-ho en compte tot. Entenc que ja són partits preparatoris pel Mundial i que la majoria dels futbolistes jugaran molts minuts. Ho intento tenir en compte però no és fàcil, és complicat".
[Consulta les declaracions de Luis Enrique]
EFE