Barcelona
Dissabte, 22 d'octubre de 2016
Un home ha mort aquest dissabte en intentar treure una boia a l'embassament de la Ribarroja, en el terme municipal de Mequinensa, segons han informat fonts de la Guàrdia Civil i de la Diputació Provincial de Saragossa. L'avís ha arribat a la central de la Guàrdia Civil al voltant de les 15.00 hores, quan un home alertava que el seu company de pesca, J.K., de 48 anys i nacionalitat polonesa, havia baixat de l'embarcació a buscar una boia que es trobava en una zona de canyes i no tornava a la superfície.
Cervera és des d'aquest cap de setmana la segona 'Vila del Llibre' de Catalunya. El carrer Major de la capital de la Segarra és el punt neuràlgic d'aquesta iniciativa que compta amb la participació de 33 editorials i una setantena escriptors i que ha organitzat 80 activitats per a tots els públics a voltant de la literatura, amb taules rodones, exposicions, espectacles poètics i tallers, entre d'altres.
El director de cinema mexicà Guillermo del Toro serà el padrí del 50 Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya que se celebrarà a Sitges el 2017. L'ha donat a conèixer el mateix Del Toro a twitter.
La presidenta de la gestora del PSdeG, Pilar Cancel·la, creu que "és un error" que el Comitè Federal del PSOE aposti per l'abstenció davant el popular Mariano Rajoy, pel "risc d'escissió" i l'eventual "divorci" entre la direcció del partit i el plantejament de militants que advoquen pel 'no'.
La Policia Local ha precintat aquesta passada matinada el recinte de Son Fusteret on ahir va començar l'Oktoberfest per falta del pertinent títol habilitant, i romandrà tancat fins que l'empresa organitzadora presenti la documentació legalment necessària per a la seva autorització.
Marta Pascal anuncia els resultats en una compareixença des de la seu del partit. Hi ha hagut un 32,8% de participació sobre un cens d'11.000 associats.
Unes 300 persones, segons la Guàrdia Urbana, s'han manifestat aquest dissabte al migdia pel centre Barcelona per protestar contra la suspensió per part del Tribunal Constitucional (TC) de la prohibició de la celebració de les corrides de toros a Catalunya.
Convocats pel Pacma, els manifestants s'han concentrat en la plaça Catalunya i des d'allà han discorregut per diversos carrers del centre de la ciutat com el passeig de Sant Joan i el de Gràcia.
Un mínim de 63 persones han mort i un mínim de 500 han resultat ferides pel descarrilament i posterior bolcada d'un tren de passatgers a la zona sud-oest del Camerun, segons l'últim balanç de víctimes confirmat pel Govern del país.
La portaveu de la Generalitat, Neus Munté, ha animat avui les associacions de dones a participar en el desenvolupament de les polítiques d'igualtat del Govern. Munté ha inaugurat aquest matí el Ple del Consell Nacional de les Dones de Catalunya (CNDC), que agrupa a més de 380 entitats de dones, i ha destacat "el diàleg i la feina conjunt" amb el teixit associatiu com una cosa fonamental per conèixer diferents punts de vista i "teixir sinergies" amb les associacions. La també consellera de Presidència ha explicat que, a través del CNDC, el teixit associatiu femení participa en les polítiques d'igualtat del govern català i en la lluita contra la violència masclista.
L'home de 38 anys que va atracar dimecres i dijous dues entitats bancàries a Reus ha intentat assaltar dues farmàcies. Els fets van passar divendres a la tarda, poques hores després que el jutge deixés l'home en llibertat per l'atracament de dijous.
L'expresident de la Generalitat, Artur Mas, ha lamentat aquest dissabte que el PSOE estigui a punt abstenir-se en la votació d'investidura de Mariano Rajoy (PP) "sense cap condició a canvi", i ha afegit que un Govern del PP no és una bona notícia per a Catalunya.
"La seva lluita caïnita interna els ha portat a una situació molt complicada i negativa per als que teníem l'expectativa que això podria acabar d'una altra manera", ha dit amb referència a la situació del PSOE, i ha titllat la situació del partit d'esperpèntica i desastrosa.
L'Ajuntament de Barcelona i Cisco han signat aquest dissabte una addenda al conveni marc signat entre les dues parts en el qual la multinacional ratifica la seva inversió a la fàbrica de Ca l'Alier i obre la porta que empreses de la ciutat i 'start-ups' s'instal·lin en el complex.
El vessament d'un líquid hidràulic ha obligat a acordonar el tram central del Portal de l'Àngel de Barcelona aquest dissabte al matí. Els serveis de neteja han escampat un producte especial per a aquests casos per a evitar relliscades.
Deu persones han resultat intoxicades lleus per inhalació de fum en incendiar-se un quadre elèctric en un edifici d'Amposta (Montsià). Els Bombers de la Generalitat han informat que l'incendi s'ha originat per causes que es desconeixen en un quadre elèctric del número 1 del carrer Valletes d'Amposta, un edifici format per planta baixa i cinc pisos.
L'incendi, que ha originat una gran fumera, s'ha iniciat cap a les 11.30 hores i ha estat sufocat en mitja hora per les quatre dotacions dels bombers que s'han desplaçat al lloc. El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha atès deu veïns intoxicats lleus per fum, i dos d'ells han estat traslladats a l'Hospital d'Amposta, encara que el seu estat no revesteix gravetat.
La troballa d'una substància blanca desconeguda en un sobre de paper ha obligat a l'evacuació temporal de la seu de la campanya a Nova York de la candidata demòcrata a la presidència dels EUA, Hillary Clinton, segons han confirmat fonts policials a la cadena CNN. Un mínim de cinc persones han estat exposades a la substància abans que es prengués la decisió d'abandonar el pis 11 de l'edifici del barri novaiorquès de Brooklyn, on s'allotja la campanya de la candidata.
El PNB ha advertit que "qui vulgui governar o pactar" amb ell per a la governabilitat d'Euskadi, haurà d'assumir que el nou estatus polític és "una prioritat" per a la formació. Per la seva banda, el PSE ha afirmat que hi ha "vímets per a l'acord" amb el partit que lidera Andoni Ortuzar però "queda molta feina a fer a les converses". Mentrestant, EH Bildu ha indicat que un acord amb la coalició sobiranista "ofereix més garanties" i "dóna més solidesa" a un pacte.
Actuacions dels SP3, demostracions en directe del programa Dinàmiks o converses entre els súpers i els protagonistes del programa estan centrant el primer tram de la festa, que ha començat passada per aigua. Hores d'ara el sol ja es deixa veure per Montjuïc i les 150 activitats continuen amb total normalitat.
La coordinadora general del PDC, Marta Pascal, s'ha mostrat confiada que els associats avalin aquest dissabte que el partit passi a denominar-se Partit Demòcrata Europeu Català (PDECAT): "M'agraden els partits que tenen opinió pròpia, els afiliats donaran suport al nou nom". Pascal ha criticat les traves que, segons ella, ha posat el Ministeri de l'Interior a la inscripció de la formació en el registre de partits, i ha afegit que la ratificació del nom "és l'últim tràmit" abans que l'antiga CDC pugui iniciar la seva activitat.
El secretari de Defensa nord-americana, Ashton Carter, ha arribat avui a Bagdad en una visita sorpresa, en el sisè dia de l'ofensiva de les forces iraquianes i kurdes per recuperar la ciutat de Mosul, últim gran feu del grup gihadista Estat Islàmic (EI) a l'Iraq. La televisió oficial Al Iraquiya ha informat de l'aterratge de Carter a la capital iraquiana, procedent d'Ankara, on ha afectuat una visita oficial per tractar amb el Govern turc la lluita antiterrorista.
Un vianant ha mort atropellat per un cotxe aquesta matinada a l’AP-7 al Gironès, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). L’avís del sinistre s’ha rebut a les 06.16 hores d’aquest dissabte al quilòmetre 60,8 de l’AP-7, al terme municipal de Sant Gregori. Per causes que s’estan investigant, un turisme que circulava en sentit nord ha atropellat un vianant, a l’alçada de la fàbrica Nestlé i a tocar de la sortida 6b.
Un incendi en una casa a Gironella (Berguedà), que no ha causat ferits, ha obligat aquest matí a desallotjar de forma preventiva dos habitatges adjacents. Segons han informat els Bombers de la Generalitat, el foc s'ha desencadenat per causes encara no determinades sobre les 10.00 hores en el número 9 del carrer De Feliu de la localitat de Gironella, una casa unifamiliar que en aquells moments es trobava buida.
Els Mossos d'Esquadra han detingut a un home de 41 anys i veí de Reus com a presumpte autor d'un delicte d'estafa. Els fets van tenir lloc el novembre de 2015, quan un home va cridar a la víctima, una dona de 84 anys, fent-se passar per un fals revisor d'aparells descalcificadors, i li va exigir un pagament de 6.500 euros.
En declaracions al programa Via Lliure de RAC1, José Antonio Rodríguez ha afirmat que ja disposen de totes les signatures per forçar el Congrés extraordinari del partit i s'ha mostrat escèptic sobre què passarà a partir d'ara. Rodríguez ha avançat que, si la direcció no les valida, ho recorreran a la justícia. El socialista també ha aprofitat l'entrevista per lloar el paper dels militants catalans mobilitzant-se pel 'no'.
Els associats del PDC decideixen avui si avalen que el partit passi a denominar-se Partit Demòcrata Europeu Català (PDECAT) i deixar així enrere diversos mesos d'incertesa per la denominació de l'antiga CDC. Els associats ja han pogut votar aquest divendres electrònicament i podran fer-ho per aquest mecanisme fins avui a les dues del migdia. Al llarg del matí, també fins a les dues, els associats també poden votar presencialment als locals del partit.
Dos militants del PSdeG han convocat per a aquest dissabte una "concentració pacífica" a les portes de la seu central del partit, al madrileny carrer de Ferraz, en la qual aspiren a reunir més d'un miler d'afiliats, simpatitzants i votants contraris que els socialistes s'abstinguin en la investidura de Mariano Rajoy.
Aquest dissabte es commemora el Dia Internacional de la Tartamudesa, un trastorn de la fluïdesa de la parla que es calcula que afecta a l'1% de la població. A Catalunya doncs, són 75.000 les persones amb el trastorn caracteritzat per les repeticions i les interrupcions involuntàries en el discurs oral. D'aquestes, un 5% són infants. Es denuncia que pateixen discriminació laboral, un fet que la crisi ha agreujat més.
La iniciativa de participació ciutadana de Podemos 'Vamos!' celebra aquest dissabte la seva I Assemblea Estatal a Madrid, una jornada en què s'impartiran tallers de facilitadors socials i de comunicació popular, ha informat l'organització.
La iniciativa neix amb l'objectiu de "desplegar a peu de carrer, a cada barri i a cada poble, espais de participació i acció col·lectiva que responguin a les necessitats de la gent i dels diferents territoris."
José Antonio Rodríguez Salas, l'alcalde de Jun, a Granada, assegura que ja ha recollit les firmes de més de 90.000 militants del PSOE, per obligar el partit a convocar un congrés extraordinari on es decideixi el vot de la investidura. Ara li faltarien unes 3.000 firmes per arribar a la "meitat més un", la xifra que marquen els estatuts del partit.
Aquest dissabte els associats del Partit Demòcrata Europeu Català poden votar presencialment la ratificació del nom del partit a les seus del mateix. Els que optin pel vot electrònic ho van poder fer també aquest divendres. Les votacions es tanquen a les 14h d'avui.
A les 11h30 el president del PDECat, Artur Mas, i la coordinadora general, Marta Pascal, exerciran el seu dret a vot a la seu del partit a Barcelona.
Ja a la tarda, a les 17h, la formació farà una roda de premsa per fer públic el resultat de la consulta.
A les 18h, se celebra el plenari extraordinari de Barcelona En Comú, en què es podria tractar el cas de les estàtues del Born, que aquest divendres han estat retirades.
D'altra banda, durant tota la jornada tindrà lloc la fira del 'Mercat de Mercats', a la plaça de la Catedral, on no hi faltaran degustacions de tapes, vins i caves i producte de proximitat.
Les portades d'avui: